Litt spørsmål om Ancistrus

Jeg har to Ancistrus, en med barter. Han med barter er ca. 5-6 cm, og den andre er ca. 3-4 cm. (vet ikke enda om det er en gutt eller jente). Men jeg tror den uten barter begynner å få barter, han har noen veldig små barter på gjellene. Er det en gutt da?

Han med bart ligger nesten hele tiden å "vifter" med finnene, hvorfor? Har en skiferhule de bruker å ligge inni, eller rett utenfor. Har de egg eller? Er de ikke litt små? Guppyene har begynnt å svømme inn i hula, også kommer de ut etter en stund, tror dere de spiser egg da?

Kan noen av disse fiskene spise Ancistrus-yngel:
Corydoras sterbai
Skjørtetetra
Svart neontetra, Sort neontetra
Neontetra
Guppy
Endlers levendeføder
?

Tror nok de er litt små enda, selv om jeg hadde en hann på din str tidligere som fikk flere kull. Den gang var hunnen mye større en han. Fra egg til han slipper de ut av hulen varierer, men ca 14 dager tar det. I den tiden tror jeg du kan føle deg trygg på at han ikke slipper noen inn i hula så eggene er trygge så lenge han ligger der. Fisk spiser det som passer i munnen Om du vil ha mest mulig av yngelen til og vokse opp vil jeg fjerne de mens de enda ligger i hula, en flytende yngelkasse er fint til dette.
Takk for svar! Hvor små er egentlig nyklekkte Ancistrus?
Når de kommer ut av hula så er de ca 1 cm..
Er de brei? :P Altså tjukke?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap