Nye L-239 maller i karantene, spiser ikke!

Kjøpte tre maller i går som jeg tror er l239. Disse hadde akkurat kommet til butikken, men jeg tok ikke sjansen på å la de gå karantenetiden der, da de fort kunne bli solgt.

Her går de i en 38L (noe jeg vet er for lite, men det var det eneste jeg hadde.), de har bar tank, med røtter og en hule.

Ga dem røde mygglarver og har prøvd malletabletter, men det ser ikke ut som de spiser. Er jeg for utålmodig, eller kan det være noe galt.

Trenger de en annen type for? Eller bør jeg sette opp tanken annerledes. Planen er jo at de bare skal være her i noen uker, så jeg er sikker på at de ikke er syke.

Alle svar mottas med takk.

L239 er herbivore og skal altså ha grøntfór.

Man sper også på med rekemiks eller rekepellets.

Det kan ta litt tid før de kommer i gang så her er det bare å smøre seg med tålmodighet og ikke foore for mye slik at man foringer vannkvaliteten.
Hei.

Du må nok være tålmodig. Gi de ro og fred, så vil de nok spise. Det tar ofte litt tid før fisken etablerer seg i sitt nye hjem. Fôr etter at lyset er skrudd av, og fjern fòrrester dagen etter. (spesielt viktig i et så lite kar). Det er helt normalt at de ikke spiser de første dagene. Spesielt VF arter.

Ancistrinae sp. L-239 er i utgangspunktet altetende, men foretrekker vegitabilskt fòr.

Dette er tatt fra www.goc.se:
De är vegetarianer (herbivore) i den mån att kosten skall huvudsakligen bestå utav grönt även om de inte är så bra alg ätare, alg pellets och tabletter kombinerat med räkmix är en bra kost men även en del frysfoder med jämna mellanrum som cyklops och artemia vilket kan ges mer utav om man tänkt sig få lek utav dessa

Arten blir ofte kalt blå Panaque, men har ikke noe med Panaque artene å gjør.

E
Da takker jeg for svar, og smører meg litt med tålmodighet. Da skal det hovedsakelig gå i grøntfor her, med små innslag av rekekost.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap