Ancistrusyngel

Inaktiv bruker
Hei jeg lurer på et par ting om ancistrusyngler, har nettopp fått 3 stk.

For det første, hvor mange algetabletter burde jeg gi dem om kvelden? Har i tillegg til disse 3 ynglene fra før av 4 store maller + 1 litt større ancistrusyngel. Jeg trodde kanskje at de store mallene spiser mer av de algene som finnes naturlig i akvariet, i og med at de er større, men de større mallene står jo stille hele tiden, i motsetning til de yngre som er mer aktive, så er det slik at ynglene kan vokse kun på algene i akvariet, og at det holder å gi algetabletter til de store mallene?

For det andre, vet dere åssen temperaturer, hvor hyppige vannbytter og åssen fôr som er best for maller generelt for at de skal vokse fort, eller varierer dette mellom hver enkelt art? Hvis det ikke gjør det, åssen erfaringer har dere?
Det er ofte de små ancistrus-mallene som spiser mest alger. Hvor mye du skal fôre er litt vannseklig å si, men allt fôret må være spist opp til dagen etterpå ivertfall.
Ancistrus har med tiden blitt meget tilpassningsdykyig til vårt akvariavann, og kan derfor holdes under de fleste vannforhold. (så lenge du unngår det ekstreme) pH mellom 6,0 – 8,0 og en tempratur mellom 22 - 28.

Mye og variert mat, og hyppige vannbytter øker veksten hoss Ancistrus.
Det skader ikke å bytte litt vann hver dag.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap