- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Hvorfor spiser ikke mallene mine agurk.??
Hvorfor spiser ikke mallene mine agurk.??
Postet 07.04.07 kl 10:54
Postet 07.04.07 kl 10:59
Postet 07.04.07 kl 11:01
Postet 07.04.07 kl 11:27
Tusen hjertelig takk for hjelpen . Mona o.Jeg har da 2 ancistrus sp og 1 gibbiceps. men hvorfor sitter alle 3 bak kolba tro????? kan det henne att dem ikke tar agurk biten fordi jeg har litt mange planter??Lillian UlriksenHei Jo Kristian. Du trenger ikke fjerne noe før du legger agurken i, bare skylle den litt under rennende vann. Om det er aller første gangen mallene dine får agurk, tar det kanskje litt tid før de forstår hva dette nye er? :-) mvh
Postet 07.04.07 kl 17:06
Postet 07.04.07 kl 17:27
Kjempeflott malle Jo Kristian.
Hva gir du dem å spise ellers? Algetabeletter kanskje. Legg agurkbiten der de bruker spise disse. Så vil de kanskje finne den nye og ukjente godbiten snart.
Når jeg tenker etter tror jeg jammen det var slik at det gikk to - tre matinger hos meg før mine ancistruser, saeèr og praktbotiar forstod hva dette nye var.
Og selv om de ikke hos deg ennå forstår at dette er godsaker og agurken blir liggende uspist; ta ut agurken og erstatt den med en ny. Legg den i foreksempel om kvelden, ta den ut igjen dagen etter. Prøv i flere dager så finner de nok ut av dette til slutt skal du se.
Planter er bare bra. De er neppe årsaken.
De gjemmer seg bak varmekolba di skriver du.
Har du gjemmeplasser til dem? En trerot å krype under, en steinhule eller lignende. Kanskje de ønsker gjemme seg og ha litt privatliv. Mallene liker dette.
mvh
Hva gir du dem å spise ellers? Algetabeletter kanskje. Legg agurkbiten der de bruker spise disse. Så vil de kanskje finne den nye og ukjente godbiten snart.
Når jeg tenker etter tror jeg jammen det var slik at det gikk to - tre matinger hos meg før mine ancistruser, saeèr og praktbotiar forstod hva dette nye var.
Og selv om de ikke hos deg ennå forstår at dette er godsaker og agurken blir liggende uspist; ta ut agurken og erstatt den med en ny. Legg den i foreksempel om kvelden, ta den ut igjen dagen etter. Prøv i flere dager så finner de nok ut av dette til slutt skal du se.
Planter er bare bra. De er neppe årsaken.
De gjemmer seg bak varmekolba di skriver du.
Har du gjemmeplasser til dem? En trerot å krype under, en steinhule eller lignende. Kanskje de ønsker gjemme seg og ha litt privatliv. Mallene liker dette.
mvh
Postet 07.04.07 kl 18:02
jeg har EN kokosnøtt jeg fiksa selv den blir mye brukt av disse ancistrusene mine. også har jeg en lita skifer hule jeg akkuratt lagde på ett minnut bare og gå laus på en stor skifer plate det så med en hammar . er det bra nokk agurk bit??og takk for att du syntes att jeg har fine maller jeg har tenkt på og få tak i en malle som har bart og en vanlig jente jeg så da skal jeg begjynne med oppdrett av ancistrus sp. du har også fine maller
Postet 07.04.07 kl 19:32
Hei igjen.
Skiferhula og kokosnøtta er topp. Flink du er som ordner selv.
Du passet sikkert på at der ikke ble noen skarpe kanter på skifersteinene.
Mine maller elsker skiferhulene sine - som jeg ikke er flink nok til å produsere selv.
Takk for fine ord om mine maller.
Har sett på profilen din nå.
Akvariet ditt er ikke så stort tror jeg.
Du bør sjekke opp hva slags behov fiskene du har nå, og fiskene du har tenkt å skaffe deg, har til plass.
Agurkbiten på bildet er helt ok den.
Dumt av fiskene dine og ikke oppdage denne godbiten.
Når de til slutt finner den, vil de nok kreve mer.
mvh
Skiferhula og kokosnøtta er topp. Flink du er som ordner selv.
Du passet sikkert på at der ikke ble noen skarpe kanter på skifersteinene.
Mine maller elsker skiferhulene sine - som jeg ikke er flink nok til å produsere selv.
Takk for fine ord om mine maller.
Har sett på profilen din nå.
Akvariet ditt er ikke så stort tror jeg.
Du bør sjekke opp hva slags behov fiskene du har nå, og fiskene du har tenkt å skaffe deg, har til plass.
Agurkbiten på bildet er helt ok den.
Dumt av fiskene dine og ikke oppdage denne godbiten.
Når de til slutt finner den, vil de nok kreve mer.
mvh
Postet 07.04.07 kl 19:44
Postet 07.04.07 kl 19:59
Hei igjen.
Okey. Da har du alt tenkt på slikt.
Måtte bare tipse deg forsiktig i tilfelle du ikke var klar over at enkelte fisker har behov for stor plass. Ikke alle som tenker på et vet du, og da kan det være greit at noen sie ifra.
Ser at malla de allerede har tatt skiferhulen din i bruk.
Kjempeflott.
mvh
Okey. Da har du alt tenkt på slikt.
Måtte bare tipse deg forsiktig i tilfelle du ikke var klar over at enkelte fisker har behov for stor plass. Ikke alle som tenker på et vet du, og da kan det være greit at noen sie ifra.
Ser at malla de allerede har tatt skiferhulen din i bruk.
Kjempeflott.
mvh
Postet 07.04.07 kl 20:07
Postet 07.04.07 kl 21:30
Det er ikke en golden nugget i hvertfall. Kan ligne en L110 ja :0)
Men hvorfor i alle dager den holder seg der, nei det kan du jammen si.....
Har du kanskje dårlig sirkulasjon i karet? Da mallene holder seg på bunnen (til vanlig) er det viktig med god sirkulasjon slik at det blir oksygen også i de nedre bunnlagene av karet.
Men hvorfor i alle dager den holder seg der, nei det kan du jammen si.....
Har du kanskje dårlig sirkulasjon i karet? Da mallene holder seg på bunnen (til vanlig) er det viktig med god sirkulasjon slik at det blir oksygen også i de nedre bunnlagene av karet.
Postet 07.04.07 kl 21:34
Endret: 07.04.07 kl 21:36
Postet 07.04.07 kl 21:39
Endret: 07.04.07 kl 21:39
Postet 07.04.07 kl 21:50
Postet 07.04.07 kl 23:44
Endret: 08.04.07 kl 10:40
Postet 07.04.07 kl 23:46
Hei Jo Kristian.
Å, det var kjempesynd å lese at din ene malle var død.
Dessverre er det vel slik, at det er de fiskene man liker best man gjerne mister når noe går galt. Det er noe dritt, ja. Men du får stå på videre.
Nå som du har funnet ut hvorfor de satt ved kolben din, kanskje den andre mallen din vil få matlyst og finne agurken.
mvh
Å, det var kjempesynd å lese at din ene malle var død.
Dessverre er det vel slik, at det er de fiskene man liker best man gjerne mister når noe går galt. Det er noe dritt, ja. Men du får stå på videre.
Nå som du har funnet ut hvorfor de satt ved kolben din, kanskje den andre mallen din vil få matlyst og finne agurken.
mvh
Postet 08.04.07 kl 00:05
Hva slags temperatur har du i karet ditt? Vi kan jo sjekke ut litt mer mens vi er i gang. Bare for å utelukke at mallene holder seg rundt kolben fordi det er kjølig i karet.
Har du lest litt om vannbytter også, sånn at du vet at du skal bytte ca 30 % av vannet en gang i uka, og at filteret ikke skal vaskes? Dette er feil de fleste av oss har gjort i starten av denne hobbyen, det er derfor jeg spør.
Har du lest litt om vannbytter også, sånn at du vet at du skal bytte ca 30 % av vannet en gang i uka, og at filteret ikke skal vaskes? Dette er feil de fleste av oss har gjort i starten av denne hobbyen, det er derfor jeg spør.
Postet 08.04.07 kl 00:15
temraturen er 28 og jeg skifter halve vannet hver uke og jeg rensker pumpa i akvarievannet som folk sier jg skal gjøre er det korrekt ?? men paradisfiskene mine 1 gutt 1 jente spiser agurk hvorfor det da?? også kan dem parre sånn att jegfår yngel.? pluss att her spiser gibbicepsen agurk nå og den l110 ligger inni kokosnøtta.
Postet 08.04.07 kl 09:38