For 2 uker siden kjøpte jeg Snøfte med frue, 2 ca 10 cm Ancistrus. Allerede på zoobutikken satte Snøfte seg fast i hoven flere ganger, burde jo da ha skjønt at denne fyren betydde trøbbel.. Snøfte og fruen flyttet inn i en 54l bosatt med 10 C. panda og 11 C. julii og alt så til å fungere bra. Så 2 dager etter innkjøp var Snøfte borte vekk, jøss tenkte jeg, er det yngel på gang allerede.. Karet er innredet for maller med mange og trange huler og sprekker. Etter 7 dager uten så mye av et glimt av Snøfte noe sted skulle jeg feste et par planter som hadde løsnet og husets yngste pode på 3 år fulgte ivrig med, karet har lystopp så hele greia ble løftet av, poden stikker hodet helt oppi karet for å telle fisker Nææ, der er en fisk å.. roper han begeistret, og surret godt inn i partikkelfilteret er Snøfte. Med fare for å klemme den stakkars fisken flat får jeg omsider løftet opp hele filtersaken, og med vatt sittende fast overalt må jeg bare fram med pinsett og karantene kar. Etter at det meste av vatten ble borte oppdager jeg at han har et stort åpent sår der snuta skulle ha vært. Han har nok jobbet ganske lenge for å komme løs å rett og slett fått gnagsår. Snøfte har nå vært i karantenekar med hyppige vannskift i ei uke og snuta har faktisk grodd utrolig fort. De første dagene var han tydelig redusert og sky mens nå farter han rundt og gnager på rota si og virker helt i orden, en uke til og snute skaden er bare en dårlig erfaring. Denne gangen gikk det bra men jeg skal si jeg var rask til å lage "lokk" på filterene til dette karet og det andre 54 l karet som jeg har L-maller og C.soli i. Tok plastlokk fra isbokser som jeg klippet til også brettet litt av kanten ned i filteret så det sitter fast. I morgen tror jeg kanskje Snøfte kan gjenforenes med frua si. ;D Har desverre ikke bilder da kameraet her har klikket for godt.