Hypancistrus L-260 eggklase, hva har skjedd?

Jeg oppserverte at en L-260 hanne skjøv ut noe som ser ut som en klase med egg fra hulen sin idag. (se bilder)

Noen som vet hva som har skjedd her? Er de ubefruktede?

Det ser ut som om det bare er eggskall, det du har funnet. Det kan bety at du n å har yngel i hulen. I så fall, Gratulerer!

E

Og hvilken nydelig malle i tillegg
Erlend D Bertelsen
Det ser ut som om det bare er eggskall, det du har funnet. Det kan bety at du n å har yngel i hulen. I så fall, Gratulerer! E


Etter at hannen tok ut eggeskallene forlot han hula, jeg kunne ikke se noen yngel i hula da han var ute. Tror derfor at noe har gått galt :o(. Hannen var ganske lenge borte fra hula si, så jeg fikk god tid til å sjekke hula.

Da er vel ihvertfall mallene blitt kjønnsmodene. For håpe at det blir flere egglegninger og at det går bedre neste gang.

Jeg har praktbotia sammen med L-260, har oppservert at disse går inn i hulene til mallene og maser. Har en misstanke om at kanskje disse har en finger med i spillet. Det er kanskje ikke så lurt å ha disse i dette karret.
Praktbotianen vill jeg nok fjernet ja. Praktbotianen dine har nok fått en meget dyr middag i dag! Det er bare eggskallet igjen.

Mange Loricariida arter må trene litt før de får det til sikkelig (hvem må ikke det). Min gruppe med zebra hadde 4 egglegginger før det gikk bra.

Og Thomas; Jeg står øverst på kjøpslisten din?

E
Erlend D Bertelsen
Praktbotianen vill jeg nok fjernet ja. Praktbotianen dine har nok fått en meget dyr middag i dag! Det er bare eggskallet igjen. Mange [I]Loricariida [/I]arter må trene litt før de får det til sikkelig (hvem må ikke det). Min gruppe med zebra hadde 4 egglegginger før det gikk bra. Og Thommas; Jeg står øverst på kjøpslisten din? E


Du står selvsagt øverst på kjøpelisten! Men akkurat nå har jeg kun en klase med tomme egg tilsalgs. hehe

Det var da som bare, de praktbotiane er på vei ut! Legger de ut for salg nå! BILLIG!!!! hehe
Erlend D Bertelsen
Praktbotianen vill jeg nok fjernet ja. Praktbotianen dine har nok fått en meget dyr middag i dag! Det er bare eggskallet igjen. E


Ja Du Erlend det hade blivit billigare om Thomas hade matat de med Rysk kaviar och Champangne.

Otur där Thomas men de leker igen skall du se.

Erlend D Bertelsen
Mange [I]Loricariida [/I]arter må trene litt før de får det til sikkelig (hvem må ikke det). Min gruppe med zebra hadde 4 egglegginger før det gikk bra. E


Trøster meg med at dette kun var trening.

Uansett så har praktbotiane fått et nytt hjem, de skal derfor ikke være det som ødelegger neste gang.

Før jeg dro på jobb i dag var den en hoe som forsøkte presse seg inn til en hanne i hulen hans. Så da er det vel muligheter for flere egglegninger.
De første eggleggingene kommer ofte meget tett, så det kan hende at de er i gang igjen nå ja.

E
Nå er det kanskje noe på gang igjen :o)
Jeg foret hardt og satt ned en ekstra powerhead tidligere i uka for å trigge lek, ser jaggu ut som jeg har lykkes. :o)

En L-260 hanne har nå holdt en hoe "fanget" i hula si siden i går, så nå håper jeg at det er noe på gang igjen. Det er samme hanne som hadde damebesøk sist gang.

Nå krysser jeg fingrene om at det skal gå bra!

Hold oss oppdatert Thomas.

Kansje du får tatt noen bilder også.

E
Det skal jeg gjøre, skal se å få tatt noen bilder litt senere i dag.

De ligger i den minste hula jeg har i akvarie, det ser veldig trangt ut for de. Helt utrolig at det ligger 2 stk inne i en så liten hule.
Man kan ofte bli overrasket over hulevalget, og det er tydelig at trange og små huler ansees som trygge.
Bilde
Det er tydelig at det er små huler som er mest populære, det er hannen med den minste hula som har fått damebesøk for andre gang. Dette er nok alfahannen i mitt akvarie.

Jeg har 3 stk forskjellige huler i dette akvarie. 2 kjeramikk varianter og en vanlig skifferhule. Det er altså i den minste kreramikk hula som det foregår.

Her kommer noen bilder. Hannen har nå holdt hoa innesperret i snart halvannet døgn.

Bilde 1: Ikke så lett å se men her ligger det to L-260 inne i hula.

Bilde 2: Hoa forsøker komme seg ut, men hannen kjemper sterkt i mot.

Bilde 3: Her har hannen dyttet hoa inn i hula igjen.


Inaktiv bruker
Så spennende! Håper det blir noe av det denne gang.
Yes!
På morran i dag er det kun hannen som ligger i hula.

Og hva er det som skuer mine blå; EGG!!! Hannen forsøker å dekke de så godt han kan, men helt innerst i hula ligger det en eggeklase.

En meget hyggelig overraskelse på en søndag morgen.

Nå er det vel bare å sitte på henda og håpe på det beste. :o)
kult. Er noe spesielt med maller (og diskuser.
Hold oss oppdatert, gjerne bilder av yngel etterhvert.
Lykke til.
Yes igjen! :o)
Jaggu har ikke L-144 mallene mine lekt for første gang i dag, kona mi oppdaget nettopp en eggklase i hulen. Nok en hyggelig overraskelse.

Dessverre bare trening...
I går 18. mai skjøv L-260 hannen ut en tom eggklase igjen, så de driver kanskje å tørrtrener ennå. Eggene ble lagt der den 13. mai.

Det samme skjedde 17. april, nesten nøyaktig en måned siden. Blir spennende å se om det ligger nye egg der rundt 12-13 juni.

Da håper jeg at på det tredje forsøket skal det skje! :o)



Det gikk heldigvis bedre med eggene til L-144, de klekket i går.
Morro
Morro, Thomas.
dette ser bra ut til oppdrettskonken.
det går den 3 gangen, alle gode ting er 3.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap