- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Fange Yngel (ancistrus)
Fange Yngel (ancistrus)
Postet 24.04.07 kl 16:24
Jeg bruker brusflaske felle, når jeg skal fange Ancistrus.
Du tar en stor plastflaske, og sager den av der halsen begynner å smalne av. Så stikker du tutdelen inn i bunndelen, slik at du får en ruse, og legger i fortabletter. Senk den ned på bunnen, og snart er det fisk i fella.
Jeg har boret hull i flaskebunnen for å få bedre sirkulasjon i fella, pluss at jeg har festet en tråd i tuten, så jeg kan dra opp når det er kommet fisk i.
Du tar en stor plastflaske, og sager den av der halsen begynner å smalne av. Så stikker du tutdelen inn i bunndelen, slik at du får en ruse, og legger i fortabletter. Senk den ned på bunnen, og snart er det fisk i fella.
Jeg har boret hull i flaskebunnen for å få bedre sirkulasjon i fella, pluss at jeg har festet en tråd i tuten, så jeg kan dra opp når det er kommet fisk i.
Postet 24.04.07 kl 20:31
Postet 24.04.07 kl 20:38
Postet 24.04.07 kl 22:43
Selv har jeg en stor håv. Denne fører jeg ned i vannet (uventet :p), og løfter på røtter etc. Håven holder jeg rett under rota, eller slik at den dekker deler av rota om det er mulig.
Når rota kommer over vannet, med håven rett under, deiser det alltid en haug med småtasser ned i håven. Her kan jeg sortere ut de jeg ikke har interesse av å selge. Gjenta til ønsket antall yngel er fanget
Når rota kommer over vannet, med håven rett under, deiser det alltid en haug med småtasser ned i håven. Her kan jeg sortere ut de jeg ikke har interesse av å selge. Gjenta til ønsket antall yngel er fanget
Postet 25.04.07 kl 11:19
Postet 25.04.07 kl 11:21
Rose UJeg bruker brusflaske felle, når jeg skal fange Ancistrus. Du tar en stor plastflaske, og sager den av der halsen begynner å smalne av. Så stikker du tutdelen inn i bunndelen, slik at du får en ruse, og legger i fortabletter. Senk den ned på bunnen, og snart er det fisk i fella. Jeg har boret hull i flaskebunnen for å få bedre sirkulasjon i fella, pluss at jeg har festet en tråd i tuten, så jeg kan dra opp når det er kommet fisk i.
Lurte på om du hadde et bilde av denne brusflaskefellen din? Skal prøve å fange inn en liten ancistrus, men er ikke 100% sikker hvor jeg skal sage av flasken.
Postet 26.07.07 kl 07:45
Ja her er et bilde av min gamle, og velbrukte brusflaskefelle. Den har vert brukt til å fange hundrevis av fisk, både tetrastimer, og ancistrus.
Som du ser, så har jeg sagd tuten av flaska også. Dette fordi jeg skulle fange voksne fisk, og det er da lettere å lokke de inn, om åpningen er helt nede i grusen.
Om du har corydoras, så skal ikke fella ligge lenge uten tilsyn, da disse fiskene ikke toler lange opphold i fella.
Som du ser, så har jeg sagd tuten av flaska også. Dette fordi jeg skulle fange voksne fisk, og det er da lettere å lokke de inn, om åpningen er helt nede i grusen.
Om du har corydoras, så skal ikke fella ligge lenge uten tilsyn, da disse fiskene ikke toler lange opphold i fella.
Postet 26.07.07 kl 08:24
Postet 26.07.07 kl 08:28
Endret: 26.07.07 kl 08:29
Postet 09.08.07 kl 20:56