ancistrus oppdr.

har 3 veldig store ancistrushunner på ca 12-15cm i en 220l, og en han på ca 5cm..Vil denne bli for liten til disse voksne damene?
Den er neppe fullt kjønnsmoden ennå, om den bare er 5cm. Hvorvidt de vil trekke på finnene å le av denne lille sjarmøren, er jeg usikker på. En del arter krever at størrelse på han er større enn damene, men jeg kan ikke si at jeg har en bestemt erfaring med dette når det gjelder ansictrus.

Hos meg leker de i alle fall om de finner det for godt. Det kan ta tid før dette skjer, men når de først er i gang, fortsetter de til evig tid.
har prøvd i snart et år å få tak i han ancistrus, å en med litt størrelse er iverfall et problem. eneste de klarer å få tak i på en dyrebutikk er de på et par cm,.
Har du spurt på dyrebutikkene om de kan skaffe? Har selv en hann men ingen damer. Den dama han har er så liten at han nesten kunne spist henne
Vi har erfart at det kan være en fordel at hunnen er større enn hannen pga at under leken er hannen relativt voldsom med hunnen. Skadene på hunnen blir mindre om hannen er minst av de to
5 cm trenger ikke være for smått. Jeg har selv et avlspar med L-144 hvor hannen er ca 5 cm. Hunnen er noe større. De har produsert 3-4 kull i løpet av de siste 3 mnd. Hannen hadde ikke stort mere enn dun på overleppa når det første kullet ble født. Samme med ancistrustrioen min. Hannen ca 5 cm, ene hoa er 7 mens den siste hoa er 8. prøv å sette inn en hule med liten åpning. 2x2 cm er helt greit. De liker å ha trange åpninger til hula. Mine ancistrus yngler i terracottapotte som står på hode i grusen med denne åpningen helt nede.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap