- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Kåre sitter helt fast... (ancistrus)
Kåre sitter helt fast... (ancistrus)
huff å huff... Skulle flytte lille Kåre over i en 60L som jeg har gjort istand til han da jeg skal flytte. Fanget han fikk jeg gjort med hov. alt var bra. Men slipper han hoven? NEIDA...Nå har han hengt fast i den i ca 10 min mens han nekter å slippe. Tørr ikke gjøre så mye for jeg er redd for å stresse kjekkasen i gjengen. Noen tips??? Til nå har jeg dyttet fingeren borti (fyyy så ekkelt) prøvd å hjelpe han med den andre hoven men NEI denne hoven smakte godt...
Legger med et par bilder av den "lille" idioten som tror at hov er middag
Legger med et par bilder av den "lille" idioten som tror at hov er middag
Postet 28.04.07 kl 14:50
Postet 28.04.07 kl 15:03
han har nå ligget der i 20 min men nekter å slippe. har skjekket at han ikke sitter fast i noe. Slapp til og med en agurk nedi for det elsker han men NEI... Denne hoven smakte vist utrolig bra... Og lydene som kommer fra han når jeg skulle se om han virkelig hang fast. oi oi oi haha. aldri hørt at en fisk freser før
Postet 28.04.07 kl 15:13
joooda.... 4 laaange timer senere fikk vi lille Kåre løs. Eller det vil si vi måtte klippe han løs for han nektet jo å slippe. Der lå han på bunnen i ca 30 min før han slapp den lille tøybiten av hoven han fremdeles bet seg fast i...
Neste gang han skal flyttes skal jeg finne på noe lurt som ikke har noe med en hov å gjøre hehe
Neste gang han skal flyttes skal jeg finne på noe lurt som ikke har noe med en hov å gjøre hehe
Postet 28.04.07 kl 20:15
Postet 28.04.07 kl 21:13
Endret: 28.04.07 kl 21:14
Jeg skal være enig i at det var en snodig ancistrus. Men ancistruser kommer i så mange forskjellige fargevariasjoner. Faktisk synes jeg han ligner på min L-182. Han har slike prikker, ihverfall på magen (som er det eneste stedet jeg har fått studere han skikkelig). Jeg synes ikke han ligner på noen pleco (som nevnt over). Dette er en ancistruskropp. Pen gutt, ihvertfall
Postet 28.04.07 kl 21:36
hmmm jeg kjøpte han som ancistrus XXL for 2 mnd siden. Han er iallefall lik som den andre ancistrusen jeg har.å var han riktignok sinna så det holdt. Ler enda... et stort fint hull i hoven min nå haha. Etter at han kom seg etter flyttinga har han ligget inni skifer hulen sin.
Hadde blitt gledelig overrasket om det var en L... Har ikke så mye peiling på dette egentlig. Han spiser som bare det og har ikke vokst noe... målte han i dag 14,5 cm. Jeg skremte vel livet av han sånn som jeg skreik da han "knurra" mens jeg skulle få han løs
Hadde blitt gledelig overrasket om det var en L... Har ikke så mye peiling på dette egentlig. Han spiser som bare det og har ikke vokst noe... målte han i dag 14,5 cm. Jeg skremte vel livet av han sånn som jeg skreik da han "knurra" mens jeg skulle få han løs
Postet 28.04.07 kl 21:57
slik har han ligget nå i hele kveld. Opp ned.... av en eller annen grunn elsker han å henge opp ned... flaggermus instinkter i den karen der. Kåre ble han kaldt etter at han klikket totalt når min onkel kåre skulle hjelpe meg med å få tak i noe nedi 200L som han egentlig bor i... Han har vert rar siden den dagen han kom i hus haha
siste bilde er mini dama hans... ikke at de bryr seg så veldig mye om hverandre da hehe
siste bilde er mini dama hans... ikke at de bryr seg så veldig mye om hverandre da hehe
Postet 28.04.07 kl 22:05
Postet 28.04.07 kl 23:15
Odd Espenhehe... ja kåre hørtes litt rar ut... men var bra hann slapp etterhvert da!=D han ligner ikke på noe flagger mus!:P tenk om han begunner å få vinger å! haha... så flyr han rundt om nattan...=D flaggerfisk...;)
ja da vet jeg ikke hvem som flytter ut først. Meg eller han.... en flyvende Kåre rundt her hadde blitt litt for mye fiskeopplevelse for meg tror jeg....Han er ikke akkurat pen haha. Kan ikke la være å ha litt kjærlighet for den lille karen heller da...Vet ikke om flyttinga har gjort han litt våryr for nå tøffer han seg forran hula. Viser fram finner og alt for dama. Det har aldri skjedd før
Postet 28.04.07 kl 23:29
Cluvaja da vet jeg ikke hvem som flytter ut først. Meg eller han.... en flyvende Kåre rundt her hadde blitt litt for mye fiskeopplevelse for meg tror jeg...
Hehehe! For en tanke! Jeg får bilder for mitt indre øye akkurat nå: Man ligger og sover, og midt på natta våkner man av noe vått og kaldt som lander med et plask mitt i trynet... Men jeg hadde forresten ikke hatt noe imot en flyvefisk, annet enn at jeg da hadde fått litt av en jobb for å unngå at bikkja ikke hadde spist den.
Postet 29.04.07 kl 21:12
Dyrehagen[QUOTE=Cluva] ja da vet jeg ikke hvem som flytter ut først. Meg eller han.... en flyvende Kåre rundt her hadde blitt litt for mye fiskeopplevelse for meg tror jeg...
Hehehe! For en tanke! Jeg får bilder for mitt indre øye akkurat nå: Man ligger og sover, og midt på natta våkner man av noe vått og kaldt som lander med et plask mitt i trynet... Men jeg hadde forresten ikke hatt noe imot en flyvefisk, annet enn at jeg da hadde fått litt av en jobb for å unngå at bikkja ikke hadde spist den.
hahahaha ulempen med det er at jeg har to shih tzu og de er ikke akkurat de beste til å jage ting... Mer flinke til å snorke. Noe som kan irritere verre en noe annet hehe.
Sitter nå og lurer på hva slags høyde en måtte hatt på karene for å holde ancistrus med vinger... Tenk deg yngel på disse.... 10 små ancistrus som til alle tider hoppet ut og tok seg en tur rundt i stua. Skal love deg at hadde denne karen her landet pladask i trynet mitt om natta hadde dette blitt min siste post her inne. Hadde vel hoppa ut av vinduet med et kraftig hyl haha
Postet 29.04.07 kl 22:07
Cluvajoooda.... 4 laaange timer senere fikk vi lille Kåre løs. Eller det vil si vi måtte klippe han løs for han nektet jo å slippe. Der lå han på bunnen i ca 30 min før han slapp den lille tøybiten av hoven han fremdeles bet seg fast i... Neste gang han skal flyttes skal jeg finne på noe lurt som ikke har noe med en hov å gjøre hehe
Hehe.. ja dette har skjedd meg noen ganger også, nå bruker jeg et gjennomsiktig litersmål for å fange mallene med pigger
Postet 06.05.07 kl 12:17