plecoen min er helt RAR

jeg var borte i akvariet mitt og tittet litt så svømte min pleco i full fart opp i toppen av karret mitt og så dalte den ned til bunnen og nå rører den seg ikkehva kan dette være???og den har ganske stor mage
tror den er død nå

den rører ikke på se i det hele tatt(
når maller eller bunnfisk svømmer opp mot toppen av karet er jo det på grunn av dårlig luft da.

har du noe luft pompe?
mange planter har du??
fotell alt om karet fra hvor stort til hvilke fisker du har.
Prøv å se om den puster. Hvis gjellene beveger seg er den nok ennå i live.
jeg har bare en filter pumpe som tar bort ditt og lort jeg har nå
4 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
2 stk Scalare Pterophyllum scalare

og mine planer er:
3 stk Kjempevallisneria Vallisneria americana "gigantea"
3 stk Vasspest Egeria densa

det er det hele akvariet er 65 Liter..

ser ikke at noe på fisken rører seg den lier bare på ry finnen nå:S:S:S
luft mangel.
har du ikke varmekolbe!?

men du har for store fisk scalare skal ikke det ha noe med 200 liter eller husker jeg feil nå.
skjekk på profilene til de forskjellige fiskene du har om hva de trenger.
jo jeg vet de skal vell ha rundt 200 eller 250L men jeg venter på mitt store nye karr har bestilt et på 300 L så de skal ikke være der lenge

jo jeg har en varmekolbe som er merke fluval
Hvor lenge har dette akvariet vært i drift?
Har du sjekket vannverdier (nitritt, pH osv)?
ja jeg vare nede i dyre butikken med vannprøver og de sa at ph kh nitri var bra for de fikene jeg hadde der sa de så da stoler jeg på de
Vet du om butikken testen med strips eller dråpetest?

Mange butikker tester bare med strips, og resultatet her bli VELDIG unøyaktig...
dette akvariet har vert i drift i ca 4 månder og ingen andre fisker har dødd fra det karret..

de på dyrebutikken testet med dråpe test ikke strips

Noen ganger bare dør fisker.
Uten at det er fare for de andre fiskene og uten at man ser noen sykdom.

Og hvis alle verdiene dine er perfekte, temperaturen er perfekt, det er nok oksygen og ikke fisken har synlige tegn på sykdom er det vel kanskje det som har skjedd?
ar ikke sett noe teng til noen slags sykdomer den var helt fin for ca 1 time siden men nå er jeg ganske sikker på at den er død

alle vann verdiene var fine sa dem på dyrebutikken..men det er vell som du sier at det er sånt som skjer av og til
Re:
Stor mage? Bukvannsott, kanskje? Det ligger en beskrivelse av diverse sykdommer under artikler.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap