To nye Pseudancistrus arter beskrevet.

Lujan, NK., JW Armbruster & MH Sabaj, 2007. Two new species of Pseudancistrus from southern Venezuela. Ichthyological Exploration of Freshwaters 18: 163–174.

Artikkelen er foreløpig ikke tilgjengelig for andre en de som abbonerer på Ichthyological Exploration of Freshwaters.

Men jeg tror at den ene har fått navnate Pseudancistrus pectegenitor, dette er en art som ikke hadde L-nummer fra før. Dette vil gi oss ifg. Armbruster 14 beskrevede arter i slekten.

Dette betyr også at vi hittil i år har fått 7 nye arter beskrevt i familien Loricariidae. Ikke dårlig det.

E
Den andre arten har fått navnet P. yekuana.

E
Erlend D Bertelsen
[B]Lujan, NK., JW Armbruster & MH Sabaj, 2007. Two new species of [I]Pseudancistrus [/I]from southern Venezuela. Ichthyological Exploration of Freshwaters 18: 163–174.[/B] Artikkelen er foreløpig ikke tilgjengelig for andre en de som abbonerer på Ichthyological Exploration of Freshwaters.

Jeg abonnerer på Ichthyological Exploration of Freshwaters, Erlend.
Ta kontakt hvis du ikke har førstegangsbeskrivelsen, og ønsker deg den.
Tom C
[QUOTE=Erlend D Bertelsen][B]Lujan, NK., JW Armbruster & MH Sabaj, 2007. Two new species of [I]Pseudancistrus [/I]from southern Venezuela. Ichthyological Exploration of Freshwaters 18: 163–174.[/B] Artikkelen er foreløpig ikke tilgjengelig for andre en de som abbonerer på Ichthyological Exploration of Freshwaters.

Jeg abonnerer på Ichthyological Exploration of Freshwaters, Erlend.
Ta kontakt hvis du ikke har førstegangsbeskrivelsen, og ønsker deg den.

Jeg hadde hatt stor glede av å kunne lese denne artikkelen Tom. Gidder du å kopiere disse 11 sidene til meg? Jeg kan sende deg en mail med adresse.

E
Bare send meg en mail slik at jeg får epost-adressen din, så ordner det seg. (Scanner er en fin oppfinnelse.)
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap