L-144 Er den å få tak i i det hele tatt?

Jeg har veldig lyst på et L144 par, men butikkene får det aldri i listene sine.
Hvor mye må jeg regne med å betale dersom den faktisk kommer inn en gang? Ser jo bare L 047 koster ca 1000.-

Takker for svar!
Kjøp heller av privatpersoner

MYE billigere , dyrebutikkene er prisen nesten det dobbelte.
^Raven^
Jeg har veldig lyst på et L144 par, men butikkene får det aldri i listene sine.

Dahls dyrerike i Moss hadde sist jeg var innom (2-3 uker siden). Jeg tror kanskje også de har på Akvariemagasinet på Løren i Oslo, men der må du regne med å betale skjorta, og vel så det... Men, uansett, dette er på feil side av landet. Men jeg tror det er vanskelig å få tak i voksne individer. De jeg har sett i butikker har vært for små til å kjønnsbestemme.

Hvor mye må jeg regne med å betale dersom den faktisk kommer inn en gang? Ser jo bare L 047 koster ca 1000.-

De er ekstremt dyre, ja. Jeg har vært nødt til å betale 1000 for ett år gamle sebraer, og 800 for halvt år (tror jeg det er). Men her du kjøpe hos privatpersoner dersom du ikke ønsker å blakke deg fullstendig. De billigste på Akvariemagasinet tror jeg var på 3000-4000, og de største på 5000. De er riktignok voksne individer, men likevel... Men nå skal det tilføres at denne butikken er det dyreste du kan handle i...
Tusen takk for svar... Ble ikke VELDIG glad nå.. er den desidert råeste L-mallen etter min smak og jeg SKAL ha en sånn... må bare sette meg ned å vente til noen vil selge i nærheten av meg.. er nesten så jeg kan vurdere å kjøre til oslo for å få tak i, men venter på å få tilbake lappen da...
ganske sikker på at de har fått inn disse på strømmen nå, var der igår og hadde mange små gule maller. men bare ganske, spurte ikke
Malawi er best
Kjøp heller av privatpersoner :) MYE billigere , dyrebutikkene er prisen nesten det dobbelte.

Må bare kommentere denne-
grunnen til at jeg liker å kjøpe privat ikke er nødvendigvis prisen, men kvaliteten.

Jeg synes det er mye bedre å kjøpe feks adolfoi hos Mona (henter de på søndag- hurra!!) hvor jeg vet de har hatt det flott, fått kvalitetsmat og godt stell i steden for noen som har kommet i en masseforsendelse og har vært i et litt kjipt butikkakvarie
(Ja, jeg setter det litt på spissen nå.. men bare litt)

Det virker ofte som om mange ser på privatkjøp som "brukthandel", og skal ha fiskene til en latterlig lav pris.
Tenk litt i gjennom det, alle samme. Fisker kjøpt privat kommer ofte fra et mye bedre sted enn en dyrebutikk.

(Alt sagt med forbehold om at det finnes folk som behandler fiskene sine helt for rævva)

Tilbake til tema

L- 144 er sjeldent å se i butikker ja, jeg vet ikke hvorfor.
De er jo lette å få avl på så individene er jo der?

Regner med at de fleste som har oppdrett på disse får solgt de til en så bra pris, og så fort at de ikke trenger selge videre til butikker?

Alexander
hei jeg vet om noen som selger L144...
Har noen til salgs om ca. 2-4 mnd jeg.
vært og sjekket nå, er L144 157 kr stk

Hvor store var disse?

Synd det er i feil kant av landet for trådstarter.. :/
3cm ca. hadde en god del der og
Bare si ifra folkens, jeg har karet fullt av L144-yngel jeg.......fra ca 1,5 - 3 cm. Men jeg sender IKKE. Noen som er interessert er det bare å sende meg en mail.
De L144 du evnt finner i butikken kommer faktisk fra privatpersoner, så hvorfor betale mer for samme fisken...
L144 finner man neppe i elven lengre, da denne er selektiv avlet videre på av kun et eksemplar som kom som en bifangst for mange år siden.
Denne ble parret med en vanlig ancistrus og vips så hadde du gul ancistrus med blå øyne....

Noen yngel av L144 får av og til brune flekker på kroppen, noen vokser de av seg, hos andre forblir de der livet ut.
Dette er genetisk, og som følge av denne selektive avlinga som ble gjort for mange år siden...

For å si det sånn EN eneste gul ancistrus er opphavet til alle de andre ekte 144 vi har i Norge i dag

Morsomt å tenke på....
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap