Erstatning for Ancistrus sp.?

Jeg har nå gitt bort alle mine Ancistrus sp., med unntak av avlsparet.
Hannen har jeg hatt siden jeg startet hobbyen, så jeg har ikke lyst å skille meg av med ham.

Ønsket er å finne en "skikkelig" L-Ancistrus.
Barter er et must

Mallebøker har jeg endel av, men hvilke arter som er tilgjengelige aner jeg lite om. Foreløpig har jeg tenkt på L183, men jeg har aldri sett denne til salgs. Men den er ihvertfall å få tak i.

Noen som har tips om andre aktuelle kandidater(L144 har jeg)?
Må det være en ancistrus-art?

Hvor stort er karet?
Klovnepleco er en fisk som tiltaler meg og mange andre.
Om du ellers har råd; Hypancistrus zebra ftw!
Jeg antar det må være en ancistrus-art, siden Donald sier barter er et must

Er du glad i barter er jo Ancistrus ranunculus et fantastisk valg - siden både damene og herrene har solide barter
Ah, der avslørte jeg meg med tanke på min kjennskap til maller.

Medusapleco?
Før jeg fremmer noen forslag, må jeg bare spørre;

Med barter, mener du da at hannene utvikler slike "hjortehorn" som Ancistrushanner får som kjønnsmodne/voksne?
Og siden det er ancistrus du har hatt hittil, er det et krav at de nye mallene også må være alge-spisere?

PS!
Har ingen anelse om hvor vanlig den er, tipper den er sjelden, men til Ancistrus å være så jo L-107 ganske stilig ut med svart kropp og hvite prikker?

Planet Catfish sin liste med bilder over Ancistruser
Jeg ønsker selveste kronhjorten i karet , ja
Mange finner slike hanner stygge, men jeg elsker dem
Er ikke alle slike algeetere? Det står litt stille her nå, men det er egentlig ikke et krav, nei. Men alle Ancistrus er da algespisere?

A. ranunculus(Medusaen) har jeg vært inne på tanken om selv, men jeg har fått det for meg at den krever veldig oksygenrikt og strømmende vann på grunn av kroppsformen.
Er jeg totalt på bærtur her?

L107(L184) blir litt for dandy(i mangel av et godt norsk ord) for meg.
Men det er noe i den gata jeg er på jakt etter.

Tusen takk for alle svar; svar mer
Donald
Jeg har nå gitt bort alle mine Ancistrus sp., med unntak av avlsparet. Hannen har jeg hatt siden jeg startet hobbyen, så jeg har ikke lyst å skille meg av med ham.

Jeg ser selv hvor talentløst dette er
Det kommer jo plenty nye når jeg har avlsparet, men jeg klarer ikke å la han være uten en hunn. Men den dagen hannen dør har jeg hatt min siste Ancistrus sp.
Hva med L-182, Denne har skikkelige barter....kanskje ikke den enkleste fisken å få tak i.
Ancistrus triradiatus er et skikkelig bartemonster fra Colombia. Kjøpte noen VF på Kilden for 2-3 år siden. De var enorme 13-14cm og kostet bare 79,- pr st.

De har hatt dem med jevne mellomrom siden. Ring evt Dyregod Kilden og spør om dem har nå.

Donald
A. ranunculus(Medusaen) har jeg vært inne på tanken om selv, men jeg har fått det for meg at den krever veldig oksygenrikt og strømmende vann på grunn av kroppsformen. Er jeg totalt på bærtur her?

Ranunculusene setter mer pris på strøm i vannet enn andre ancistruser, men sterk strøm blir å ta for hardt i tror jeg! Viktigere for dem er det å ha smale sprekker å skvise seg inn i

Min erfaring med ranunculusene er at de nok ikke spiser like bra med alger som Ancistrus sp. oppdrett, et mer blandet kosthold (med tidvis mye proteiner) er å anbefale.

Mine to ranunculuser er nokså skye - men jeg vet ikke om dette er generelt for a. ranunculus eller ikke.
Om du skal oppover hit i løpet av sommeren, så kan du jo komme innom og ta en titt, og kanskje også få dem med deg hjem?

Her er mine to bebartede damer:
[External Image]
Tusen takk for alle svar!

Da har jeg fått noen kandidater å jobbe videre med
Bare så du har flere kandidater Ancistrus L-180 endte jeg opp med etter at jeg ikke orket vente lengre på
L-107, som jeg egentlig skulle ha. Jeg har ikke blitt skuffet, et skikkelig arbeidsjern er den også.

[External Image]

Det var denne jeg tenkte på, Bengt, men jeg husket ikke L- nummeret.

Har sett disse i noen butikker, helt nydelige!
L-255
Da foreslår jeg L-255. Dette blir på en måte en kryssning mellom L-107 og L-034. En riktig tøff liten sak.

E
Da er jeg blitt den stolte eier av 10 stk. Ancistrus dolichopterus (L183).

Jeg har sett mange bilder av denne der "hvitsømmen" nesten er fraværende.
De jeg har kjøpt er ganske unge, men det hvite er virkelig et syn på dem

Kan jeg gå ut i fra at de blir like imponerende når de blir voksne også, eller vil/kan det hvite trekke seg delvis tilbake?
Grattis! De i basen var iallefall nydelige. Som en stjernehimmel *sikle*
Hvor fikk du tak i dem? Ikke i Odda, vel? ;P
Takker!

Jeg fikk tak i dem på Karmøy.
Og jeg som håpte du hadde kjøpt dem i Bergen... Jaja... Jeg får være godt fornøyd med de ancistrusene jeg har
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap