- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- hvor mange maller i 300L?
hvor mange maller i 300L?
Postet 07.07.07 kl 14:01
Endret: 07.07.07 kl 18:49
Hvor mange du trenger kommer ann på mye..
Hva tenker du på?? Kun alge/søple spising? Ancistrus er en fin alge spiser-L144 er også bra alge spiser, men litt annen pris.
Og i en 300 L kan du ha ganske mange maller, så lenge det er nok røtter/hjemmesteder. Men kommer jo ann på hvor masse annen fisk du har da.
Har selv 19 stk L maller i et 220 L karr-med masse røtter da
Hva tenker du på?? Kun alge/søple spising? Ancistrus er en fin alge spiser-L144 er også bra alge spiser, men litt annen pris.
Og i en 300 L kan du ha ganske mange maller, så lenge det er nok røtter/hjemmesteder. Men kommer jo ann på hvor masse annen fisk du har da.
Har selv 19 stk L maller i et 220 L karr-med masse røtter da
Postet 07.07.07 kl 14:08
Postet 07.07.07 kl 15:31
Postet 07.07.07 kl 16:37
De fleste maller spiser aufwuchs i vill tilstand. De beiter på steiner og anndre steder hvor det er alger, og spiser microorganismer blandt dette. På den måten får de en kombinasjon av grønnt og kraftigere kost. Det er foretatt mange studier av mageinnhold på forskjellige arter, jeg har mange av disse vitenskplige papirene.
Ofte vil tennene til mallene fortele deg hva arten spiser. Det er kun arter i slekten Panaque og Hypostomus som er avhengig av røtter for å spise. (Xylophages)
Jeg har selv både L-144 og L-134 som du ofte henviser til, å si at noen maller spiser søppel er som et hån å regne mot maller i mine øyne.
E
Ofte vil tennene til mallene fortele deg hva arten spiser. Det er kun arter i slekten Panaque og Hypostomus som er avhengig av røtter for å spise. (Xylophages)
Jeg har selv både L-144 og L-134 som du ofte henviser til, å si at noen maller spiser søppel er som et hån å regne mot maller i mine øyne.
E
Postet 07.07.07 kl 17:15
Postet 08.07.07 kl 10:25
Erlend D BertelsenDe fleste maller spiser aufwuchs i vill tilstand. De beiter på steiner og anndre steder hvor det er alger, og spiser microorganismer blandt dette. På den måten får de en kombinasjon av grønnt og kraftigere kost. Det er foretatt mange studier av mageinnhold på forskjellige arter, jeg har mange av disse vitenskplige papirene. Ofte vil tennene til mallene fortele deg hva arten spiser. Det er kun arter i slekten [I]Panaque [/I]og [I]Hypostomus [/I]som er avhengig av røtter for å spise. (Xylophages) Jeg har selv både L-144 og L-134 som du ofte henviser til, å si at noen maller spiser søppel er som et hån å regne mot maller i mine øyne. E
Hallo,
Jeg pleier å mate mine maller 3 ganger i uka med agurk... det ser ut sm at de liker det veldig...
Men noen som vet ossen malle jeg har på avataren min?!
Postet 08.07.07 kl 17:44
Postet 08.07.07 kl 17:57
Postet 08.07.07 kl 21:57
Postet 08.07.07 kl 22:09