hvor mange maller i 300L?

Hallo jeg lurer på hvor mange maller jeg trenger i mitt 300 l akvarium?! jeg har 2 stk på 5-6 cm
Hvor mange du trenger kommer ann på mye..
Hva tenker du på?? Kun alge/søple spising? Ancistrus er en fin alge spiser-L144 er også bra alge spiser, men litt annen pris.
Og i en 300 L kan du ha ganske mange maller, så lenge det er nok røtter/hjemmesteder. Men kommer jo ann på hvor masse annen fisk du har da.
Har selv 19 stk L maller i et 220 L karr-med masse røtter da
Det hjelper ikke bare å masse røtter, noen arter er mer terretoriele enn andre. Max størrelse på fisken er også meget essensielt. Noen arter bør heller ikke holdes sammen, med tanke på fare for kryssning.

Ken: Hvilke maller spiser søppel?

E
Hei på deg Erlend. Det at maller spiser "søppel" er vel litt å ta i.
Bedre å si de er gode "arbeidere", med det mener jeg spesielt L144 som jeg har noen av. L134 er også gode arbeidere, men ikke spesielt på alger.
Men ja, jeg har selv sett at disse 2 nevnte arter spiser så og si alt i karret.
De fleste maller spiser aufwuchs i vill tilstand. De beiter på steiner og anndre steder hvor det er alger, og spiser microorganismer blandt dette. På den måten får de en kombinasjon av grønnt og kraftigere kost. Det er foretatt mange studier av mageinnhold på forskjellige arter, jeg har mange av disse vitenskplige papirene.

Ofte vil tennene til mallene fortele deg hva arten spiser. Det er kun arter i slekten Panaque og Hypostomus som er avhengig av røtter for å spise. (Xylophages)

Jeg har selv både L-144 og L-134 som du ofte henviser til, å si at noen maller spiser søppel er som et hån å regne mot maller i mine øyne.

E

Hei i gjen Erlend.
Ikke meningen å hånne maller med det jeg skrev. beklager/unnskyld for at jeg ord la meg feil-skulle helt klart ha brukt et annet ord enn "søppel".

Jeg er en malle"digger" de luks-og driver å prøver å lære mest mulig om div. arter, så det er bra du sier ifra, det er det jeg lærer av
Erlend D Bertelsen
De fleste maller spiser aufwuchs i vill tilstand. De beiter på steiner og anndre steder hvor det er alger, og spiser microorganismer blandt dette. På den måten får de en kombinasjon av grønnt og kraftigere kost. Det er foretatt mange studier av mageinnhold på forskjellige arter, jeg har mange av disse vitenskplige papirene. Ofte vil tennene til mallene fortele deg hva arten spiser. Det er kun arter i slekten [I]Panaque [/I]og [I]Hypostomus [/I]som er avhengig av røtter for å spise. (Xylophages) Jeg har selv både L-144 og L-134 som du ofte henviser til, å si at noen maller spiser søppel er som et hån å regne mot maller i mine øyne. E

Hallo,
Jeg pleier å mate mine maller 3 ganger i uka med agurk... det ser ut sm at de liker det veldig...

Men noen som vet ossen malle jeg har på avataren min?!
Du har ikke et bilde av fisken fra siden?
Pterygoplichthys joselimaianus. kan det vere denne? Ivertfall en Pterygoplichthys.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap