Pukkelrygg på pleco?

Har en stor flott pleco som jeg fikk med min 540 liter. Denne spiser masse og svømmer rundt normalt. Er ikke noe galt med den oppførselsmessig som jeg kan se. Men noen sa engang noe som jeg har bitt meg merke i. nemlig at den har pukkelrygg :S jeg legger ved noen bilder så kanskje noen kan hjelpe meg å se?

Om den har pukkelrygg er det farlig for den? Og er det fordi den har for liten plass?
Det ser ut som den har en pukkelrygg ja.

Men jeg tviler at han lider av det. Siden den har vokst seg så stor, er aktiv og spiser tror jeg den har det bra. Fortsett å gi den et godt hjem så vil den nok leve lenge.

E
Om fenomenet med pukkelryggen er noe som har vært over lang tid, er det neppe noe som er kritisk i alle fall. Fisken ser ut til å være i godt hold, og da har ikke denne defekten hindret den i normal adferd.

Er dette noe som har oppstått meget plutselig derimot, ville jeg ant uråd...
Den hadde pukkelen når jeg fikk den i akvariet... Men jeg følger med for å se om det er noen endringer. Han skal få godt stell og er sjefen i akvariet, til og med over oscarene.

Og nå til ett meget viktig spørsmål: noen som vet hva ringeren i notredam heter til fornavn?
Han heter Quasimodo. Oppkalt etter den romers katolske merkedagen første søndag etter 1. påskedag. (det var da han ble funnet)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap