Div L-maller i samme kar.

Jeg lurer på om at det går fint og ha disse i samme kar???
L-046
L-183
L-104
L-316
L-260
L-270
Ancistrus sp.Green Spotted
Ancistrus Sp. oppdrett
Jeg ser ikke at det skal være noe problem og holde de mallene ilag. Det eneste er jo at L-046 er en fisk som helst (For at den skal trives) bør være i gruppe 4-6 individer. Kansje flere.

Bare husk på at det må være gjemmeplasser til alle sammen. Og at karet er stort nok.

Andreas Bjørvik
joda har 5 stk. L-046 så de koser seg allene de nå

Men vil jo ikke blande noen hissige maller inn så de eks. tar knekken på L-046 mine

eller om Ancistrus sp.Green Spotted , Ancistrus Sp. oppdrett og L-183 krysser seg??
Ville heller ikke blandet L-260 og L-270 da disse er ganske like...Hvor stort akvarie har du tenkt å putte alt dette oppi ?
karmøy
Jeg lurer på om at det går fint og ha disse i samme kar??? L-046 L-183 L-104 L-316 L-260 L-270 Ancistrus sp.Green Spotted Ancistrus Sp. oppdrett

L270 og L316 er ikke helt enkel å se forskjell på, jeg har dem begge. Disse ville jeg ikke ha blandet med mindre det var høyst nødvendig.

L260 på rundt 10 cm er en skikkelig storspiser, min legger i seg så det monner. L316 og L270 spiser godt når de først har fått oppp dampen. Du kan ende opp med problem for L46 da dissse ikke er de kjappeste i matfatet. Jeg ville ikke hatt disse i lag med andre maller.

Har ikke sett andre Hypancistrus som er mere pinglete enn disse. Bland så lite som mulig er min anbefaling.

Jeg ville ikke holdt L46 med andre maller. Grunnen er dette med hvem som blir sistemann til matfatet+evt stress med naboene.

En annen ting er at man kan regne med at flere arter av Hypancistrus kan lage hybrider. Dette ønsker man selvfølgelig ikke med såpass verdifull fisk.
Personlig så ville jeg ikke annbefale en slik blanding. Både Hypancistrus arter og Ancistrus arter er kjent for å kunne krysse seg med hverandre (Slekt med lik Slekt).

Som sagt er L-046 kansje en av de største pinglene i malle-verdenen, og jeg ser ingen grunn til å utsette disse for unødvendig stress.

En god idè er å kjøpe flere kar, for så å sette sammen forskjellige leksgrupper.

E
Takker for mangen svar.

Ser ut som om jeg får prøve og plassere de rund om i mine kar og blande minst muligt da blir mangen kar vist frem over)
Hei igjen.
Sliter litt med plasseringen jeg og minst en av malle sortene skulle ha vært i samme kar som 5stk.L-046 noen som er og foretrekke frem for andre?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap