Spiser maller yngel?

Hei.Nå har jeg et yngelkasse full av molly yngel. Jeg har en malle som har kommet over kanten på en undelig måte.det ser ikke ut som den har spist noen men det er kjekt å vite. Yngel kassen er ganske full av alger foråld resten i akvarie.
Maller er ikke utpregede rovfisk, på grunn av plassering og utforming av munnen. Egg som ligger fast tar de, men frittsvømmende yngel har jeg tilgode å se at de kan ta
Med maller her mener jeg L-maller. Finnes masser av rovmaller, som vil beite ned yngelen får du rekker å bli kaffetørst
Jeg så for en stund siden at min Ancistrusjente på ca. 6-7 cm, tok et STORT flak flakfòr. Det lå ikke på bunnen, men det "dalte" nedover. Så liksom ut som at hun hoppa etter det. Kan ikke det også bety at de kan ta små yngel? :P
Yngel er nok utrustet med litt andre instinkter enn hva ett flak med fôr er Yngelen flytter seg når noen forsøker å ta de, i motsetting til flaket
Hva med wigglers? En ancistrus på 15 cm knasker vel lett i seg noen wigglers?
Kesol
Hva med wigglers? En ancistrus på 15 cm knasker vel lett i seg noen wigglers?

Også disse har en smule vett mellom øra, og fyker normalt avgårde når en stor malle kommer snikende
Desverre ender denne flukten ikke rent skjeden i at de unnslipper en kjeft, kun for å ende i en annen
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap