Kirsebærreker og L201

Sikkert et ekstremt dumt spørsmål, men jeg er uerfaren med reker. Vil det være trygt å ha kirsebærreker i et oppdrettskar for L201? Tenker da på at rekene kan ta egg/yngel. Jeg vil vel tro at både egg og yngel til L201 (tilsvarende H. zebra i størrelse) er i største laget for noe så lite som kiresbærreker, men jeg har ikke tenkt å bare gamble på at det fungerer. Så, noen som vet sikkert?

Skulle helst hatt noen indiske kloreker i karet også, for å ta seg av pestsnegler (det gjør nemlig ikke mine L201 - som noen hevder at de er så gode til), men det er kanskje litt mer problematisk?
Kirsebærreker kan fint gå sammen med yngel... Jeg er usikker om de er i stand til å røve egg, men blir de fóret, så tviler jeg på at det er et problem... Jeg ville kun hatt en eneste kloreke oppi, men ventet til yngelen er stor nok til å passe seg... Kloreker tar effektivt snegler, og foretrekker sneglene helt til det er tomt for dem. Da begynner de å jakte på yngel... Det er iallefall min erfaring... Tror også de er eggrøvere...
Én kloreke, hvorfor i alle dager tenkte jeg ikke på det? Noe av grunnen til at jeg er skeptisk er jo fordi de formerer seg relativt kjapt. Takk for tipset.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans Rune Bø
Reklame for plussmedlemskap