Ancistrus jente?

Jeg har kjøpt meg ett par med ancistrus (ca 2 uker siden), kan noen hjelpe meg å se om dette er jente?
Går det an å se ut ifra dette bildet tro?
Hannen har en hel "skog" på nesa, å denne her (som jeg tror er jente) har bare noen få barter.
Hannen er vel ca 10-12 cm, men denne her er vel ca 6-8 cm.

Denne på bildet har blitt veldig tykk på noen få dager, derfor jeg spør om det er jente, for da er det vel kanskje rogn hun har blitt tykk av....?
Noen ancistrushunner kan få sparsomt med barter, selv om jeg aldri har sett det på noen av mine egne hunner, så dette kan godt være en hun, ja.
Når pleier guttene (målt i cm) å få skikkelig skog på nesa?
Disse to jeg har ble jo kjøpt som størrelse L i butikken.
Det er ikke lenge siden jeg lurte på det samme... Min ancistrus var like under 6 cm fra halerot til snute, og hadde bare et par-tre mm med bart... I ukene som kom etter, så ble det ingen tvil... Han er virkelig blitt så bustete, at jeg kaller ham buster
Han har til og med klart å flørte litt med hunnen... Det ble egg av det, men ikke yngel... Regner med det blir flere sjangser
Aggi
Det er ikke lenge siden jeg lurte på det samme... Min ancistrus var like under 6 cm fra halerot til snute, og hadde bare et par-tre mm med bart... I ukene som kom etter, så ble det ingen tvil... Han er virkelig blitt så bustete, at jeg kaller ham buster :) Han har til og med klart å flørte litt med hunnen... Det ble egg av det, men ikke yngel... Regner med det blir flere sjangser :)

Hvor stor var gutten din når han fikk skikkelig buster da?

Syns denne på bildet har blitt veldig tykk i det siste....
Han er vel ikke mange mm større enn da jeg lurte på dette... Det er ikke mer enn noen uker siden.. Vil tro han er knappe 6 cm..
Nå fikk jeg tatt ett nytt bilde, h*n er ca 7,5 -8 cm lang.
Når skal buskaset på hannene bli veldig tydelig?

Sorry maset Aggi....
Satt å redigerte dette innlegget når svaret fra deg kom, så jeg så ikke svaret ditt før det var for seint ;o)
Dette er individuelt og umulig å svare sikkert på. Du må nesten bare vente og se om det blir noe æksjn i hula til bartepetter
Ingen av mine hunner har hatt slike barter.

Og den magen der, den minnet meg veldig om en Golden Nugget jeg hadde engang. Aner ikke hva det var, men fisken døde etter en tid.
Det ser iallefall ut som om fisken er akkurat 6 cm...
Man måler nemlig ikke halen med. Jeg vil tro du finner ut om det er en hann i løpet av de nermeste ukene... Det tol iallefall ikke lang tid for min del å finn det ut
Ok, takk for rettelse :o)
Trodde man målte fra nesetipp til halespiss.
Får nok bare vente å se hva som skjer.
Den har jo veldig kvinnelig mage da....... hannene er vel ikke så runde, så jeg vil tippe ei ho.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap