Hei.
Har nå en ancistrus på ca 5 cm tror jeg. Den bor for tiden i et 40 l akvarium, men den skal over i et 190 l ganske snart. 190-literen holder på å innkjøres, det har vært igang i 4 uker med vann og planter + noe for innimellom. Har ennå ikke klart å måle noe nitritt over 0,05 mg/l. Kan det være "trygt" å sette inn ancistrusen nå? Hvor hardfør den er?
I det nye karet er det en del alger, grønne og brune. Brunalgene har blitt redusert den siste uka, samtidig som plantene har begynt å vokse mere. Tar dette som et positivt tegn. Uansett så skulle det være masse alger til ancistrusen her.
Det er også en del snegler (pestsnegler tipper jeg) i det nye karet, og de legger egg. Kan ancistrusen spise de eggene?
Ancistrusen min får noen felter på ryggen innimellom der han blilr ganske lys. Ser nesten ut som om flere av prikkene utvider seg, og danner et lyst felt, for så etter en stund bli "normal" igjen. Kan noen forklare det?
Han har i tillegg begynt å grave en del under rota, i tillegg til å være forholdsvis aggressiv mot guppyene.
Håper noen kan svare på noe =)