Hvilken medisin til min L66?

Min ene nye L66 malle hr fått sår på den ene brystfinnen. Da jeg oppdaget det, så det slik ut

[External Image]

I dag da jeg tittet på di, så det slik ut. Ser ut til at det har blitt litt større, litt dypere, samtidig med et lignende muggbelegg over.

[External Image]

[External Image]

Hvilken medisin skal jeg benytte? Eneste medisinen jeg har i hus er eSHa Exit, men er litt usikker om dette er rett medisin...
Har du flere maller i samme kar? Den kan ha slåss om huler eller territorium med noen av de andre mallene, hvis det er så at denne er nykommer i karet.

Det er liten vits å medisinere hele akvariet for et sår på èn fisk, så var jeg deg ville jeg tatt den ut og behandlet den separat i et lite akvarium. Et lite akvarium betyr mindre mengde medisin, og det store akvariet slipper belastningen det medfører å få tilført medisin. Ingen vits å medisinere alle når bare en er rammet av noe som jeg synes ser ut som en mekanisk, påført skade. Det er sannsynligvis et "kamp-sår" som det så har gått betennelse eller sopp i.
Det hjelper lite med medisin mot parasitter, når det er en sopp\bakterieinfeksjon.
Selv ville jeg brukt eSHa 2000 her
Hadde samme problemet hos meg også, men som Frank sier er nok Esha 2000 den beste løsningen på dette.

Som Mona sier kan det vere kamp om område i akvariet, så du bør nok sjekke dette og evt flytte den som taper "kampen".
Jeg har 2 stk, en hun og en han. Disse ble kjøpt på samme dag. Og jeg oppdaget dette dagen etter de ble kjøpt. ( i forrige uke) trodde det var noe som ordnet seg selv, fordi det så bare ut som litt hudavskrapning. Har byttet vann daglig.
Jeg kjøpte di den dagen di kom i butikken.

Har di i 54 liter nå
Det kan ikkje vere at denne har blitt skadet mens den var i butikken eller før. Har du snakket med butikken?

Hva skal du ha i 54 literen din?
Vidar Alfei
Det kan ikkje vere at denne har blitt skadet mens den var i butikken eller før. Har du snakket med butikken? Hva skal du ha i 54 literen din?

Hæ? Falt jeg helt ut nå, eller misforsto du? Jeg skulle heller sitert fra Mona i stad.

Begge L66 mallene går i en 54 liter nå, så i tilfelle slipper jeg å medisinere i 180 literen min, som også er til salgs og int kommer for å se på evt kjøpe i morgen og/eller søndag.

Hadde en 54 liter ledig nå, så da puttet jeg de oppi der. De har til og med vært int i hulen begge to, kanskje hunnen legger egg også da, nå som det er trangt i kjærleiks reiret... he he.....

Får prøve med Esha 2000 da.... Disse mallene er jo ikke det billigste av maller jeg har kjøpt, så det er jo kjempesjipt å miste en av de....
Vidar Alfei
Det kan ikkje vere at denne har blitt skadet mens den var i butikken eller før. Har du snakket med butikken? Hva skal du ha i 54 literen din?

Kan jo ha hendt noe den første natten i mitt eie. Mener begge ble kjøpt med hel hud.......ingen skader
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap