kjønnforskjeller på pleco?

Hei!Veldig fersk i dette "gamet",og har trodd jeg hadde en ancistrus sp(kjøpt som dette i dyrebutikken)i min 1ool. I kveld har jeg sittet og studert sidene her inne,nysgjerrig på når min lille suger skulle få barter-eller ikke
Skummer meg nedover kunnskapsbasen på ancistruser og ser bilde av en pterygoplictys gibbiceps(riktig?!) og DER er Geir,fisken jeg har i akvariet mitt!
Står ikke noe om kjønnsforskjellene på akkurat denne typen og kunne ikke se noen forskjeller ut i fra bildene,så ER det noen kjennetegn jeg kan se etter-da jeg har lyst til at han/hun etterhvert skal ha noen å leke med..
Er omtr 6 cm om man trekker fra "haletuppen."
Takknemlig for svar,mvh meg
Hvis det er en gibbiceps, så er det ingen ytre kjønnsforskjeller på dem. Den dårlige nyheten er at gibbier blir digre, opptil en halv meter lange, og skikkelig massive. De trenger stoooor plass.
Pterygoplichtys gibbiceps
Er rimelig sikker på at navnet er dette(seilfinnepleco),var som nevnt ovenfor heelt lik bildene i kunnskapsbasen.Foreløpig går det vel bra om den bor hos meg(?),ettersom den ikke er store karen/jenta foreløpig..
Har mulighet for å omplassere den i et kar på 500 l når den får behov for mere "armslag!"
Da er det altså ingen enkel oppgave og finne ut kjønnet på beboeren jeg har i karet da skjønner jeg!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap