Hvordan vet jeg at mine nydelige l-333 har det bra?

For en stund siden fikk jeg meg tre flotte F1 L-333 maller på 4-5 cm. Jeg har aldri vært noen malle-akvarist, og for øyeblikket, bortsett fra disse tre, har jeg bare noen ancistrus og tre rineloricaria parva. Alle disse liker godt å vise seg frem, men L-mallene ser jeg så godt som aldri!

De går i 220-literen der det er masse røtter med gjemmesteder, mye planter, så det er litt dunkelt, og jeg vet ca hvor de holder til, ser i blant halen eller en halv fisk, men ser de aldri godt nok til å vite om de spiser og har det bra...

Har aldri sett en hel fisk på de månedene jeg har hatt de.

Det gjør meg litt stresset, jeg er jo vant til fisker som liker å ligge på utstilling som R.parva på bildet jeg legger ved.

Vannverdier, temp. og for skal passe dem. I tillegg til å fore fiskene om dagen forer jeg ved rota der mallene holder til etter at jeg har slått av lyset om kvelden.

De går kun sammen med rolige, vennlige fisk som ikke gjør en flue fortred.

Noen mallefans som kan gi en nybegynner noen tips? At jeg ikke ser de særlig ofte er ikke så nøye, men jeg vil gjerne vite at de har det bra!

De gangene jeg ser en haletupp el. er for øvrig fargene knall sort/hvit, og halen slår lystig, så sånn sett virker de i form...
Har du sittet og sett rolig på karet en god stund etter du har nedi mat og det er mørkt?

Min malle viste seg lenge ALDRI når det var lys på. Men etterhvert når den forsto at det var da det var mest mat luska den seg av gårde, og så lenge jeg ikke bevega meg for mye så var den fremme i lyset. Spesielt om jeg bød på agurk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap