En liten førjulsgave fra mallene mine

Mine Hypancistrus sp. L270 har funnet ut at jeg hadde behov for en liten førjulsgave og leverte disse til meg

[External Image]

[External Image]

Knøttet på bildet falt ut av hulen under flytting. De hadde valg en hule som stod med fall mot åpningen. Jeg måtte flytte den slik at den fikk fall inn mot bakvegg for å unngå at all yngel skulle få samme skjebne som denne.
Grattis,

Fin Julepresang det der.
Storartet1 Gratulerer, og gud jul.

E

Nice :d
det der var jo utrolig morsomt

Gratulerer.. og god jul da!

Takkker!

Det er et rimelig stort kull og det ser ut som alle egg er befruktet og viglere er i full bevegelse inne i hula. Den ensomme på bildet har bortimot halvert plommesekken det siste døgnet.

Fortsatt god jul til alle.
Dette var en utruleg fin presang å få!

Har du prøvd å få til lek på disse før eller er dette første gang?

En riktig god jul til deg og dine...

Disse har gått til oppforing i eget kar siden høsten 2006 og har nå tydeligvis kommet i kjønnsmoden alder. Vanskelig å se forskjellpå kjønnene, men tydeligvis har jeg minst en av hver

Her er et bilde tatt 25.12.07

[External Image]

Disse er tatt 26.12.07 og nå begynner det å bli tegninger

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ingen kan påstå at ikke Lmaller tar godt vare på avkommet sitt
Ikke bare passer far på dem i hulen i ukesvis, men de settes til verden med en virkelig gedigen nistepakke også

Gratulerer Geir Synd vi bor på hver vår kant av landet, ellers skulle jeg stilt meg i kø for disse når de blir salgsklare *hehe*
Fikk nyttårsgave også!
Jaggu slo de ikke ti å gav meg nyttårsgave også. Bildet under viser en ny hann i hulen til høyre med en eggklase ned til venstre i hulen. I hulen til venstre ligger den forrige hannen der yngelen er nesten klar til å forlate hulen. Fisken som vises på bildet er faktisk den første hunnen som prøver å presse seg inn til hannen igjen.

[External Image]

Litt forundelig er hvor voldsomme disse mallene er under lek. Hunnene får skikkelig gjennomgå og de to bildene under viser hvordan de ser ut etter et besøk i en hule. Grove sener det her.

Første hunnen etter lek

[External Image]

Andre hunnen etter lek

[External Image]

Nå begynner det å bli skikkelig problematisk med tanke på plass .
hvilken dimensjon er det på hulene du bruker til dine L270?
Mine 6 krabater vokser og trives. De har alle funnet seg favoritthuler i div. potter, kokosnøtter og røtter, men jeg har også lyst å sette inn skiferhuler til de.
Hvor er dine kjøpt?

Vennlig hilsen Christin, Bodø

Hulene må ikke være bredere enn at pektoralfinnene får godt tak i huleveggen. Mine huler er mellom 2,5 og 3.0 cm.

Jeg kjøper ikke huler de lager vi selv. Nils er en røver med steinsagen og jeg og Bengt vasker og limer. Har forøvrig solgt mallene da de ynlet meg ut av to 180 litere. Desverre har en begrenset med plass og må selge unna når man har lykkes med oppdrett.
Hmm, siden dere er sånne racere med både saging, liming og annet drister jeg meg til å spørre om det er mulig å få kjøpt slike huler hos dere?
Kunne tenkt meg 3-4 stk i "perfect size" for mine L270 dersom pris og frakt blir overkommelig...

*værsåsnill*

(og lurer på om jeg har glemt alt av gode manerer, tilbakeholdenhet og "ikke mas"-egenskaper i løpet av ferien.. *smile*)

Har ikke for mange huler i denne størrelsen. Å sende skiferhuler i posten er ikke akkurat billig. [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=1959&HKatID=]Disse hulene[/URL] burde passe godt.
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap