Hvor gamle blir ancistrus før de er kjønnsmodne?

Vel les tittelen så får du spørsmålet, jeg har nemlig 4 i karet mitt nå, facinerende skapninger, men jeg regner med jeg går ned til to stk (helst et par) men derfor undrer jeg på hvor gamle evt store blir dem før hannen gror disse tentaklene`?
vet forsåhvidt at to av de jeg har er fra samme kull (fikk dem avnoen jeg jobber med) men har og to butikkkjøpte og der er jo tvilen større...
hadde vært flott med svar =) hehe...

Iflg. denne artikkelen her; , er en ancistrus kjønnsmoden etter ca. 2 år og 8 cm.
Les denne artikelen, den er meget informativ om det meste innen ancistrus
Stemmer nok bra det med de erfaringene jeg har med ancistruser(L144).
Driver å dretter disse og har nå noen på ca.1 1/2 år som endelig begynner å visse kjønns forskjeller-så 2 år er nok ganske riktig.
Jepp. Det er jo kjent at oppdrett av L-maller, inkl. Ancistrus, kan være en tålmodighetsprøve De bruker år på å bli kjønnsmodne, mens f.eks. guppy omtrent får yngel mens de selv er yngel enda
Det er meget varierende hvor sent\ tidlig mallene modnes. Har selv noen jeg driver å tvangsfôrer for tiden, og der er en tass på 5cm godt i gang med å få barter.
Andre har vært ca 8cm når de har utvilket disse.

Ang alder, er de jeg har nå +- ett halvår, så to år tar det nok ikke i ett akvarie å få de klare til dyst
Ok, da har jeg altså en god stund til før jeg kan med sikkerthet bestemme hva som er hva her :P (om ikke en eller to av de plutselig tar på seg sminke å kjole) xD
Er det forresten noen ulemper med å ha 4 stk oppi der? ser de to minste blir eltet litt når det er mat på gang, men ser ut som om alle får i seg noe etterhvert =)
Tilfeldig bekjentskap
© Karl Inge Stumo
Reklame for plussmedlemskap