- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Monte dourado vs hypancistrus contradens
Monte dourado vs hypancistrus contradens
Postet 19.01.08 kl 02:21
Alle Hypancistrus arter tendenserer kjøtholdig mat (Carnivore). Men en balansert diett er fortsatt viktig.
Jeg har ikke holdt noen av de gitte artene, men jeg skulle ikke tro at den ene er hvere enn den andre. Faktisk er Hypancistrus arter generelt sett veldig enkle å holde, om man klarer å tilfredstille dens heller små behov. Lettlekte er de også. Den infoen du skulle komme over av andre Hypancistrus arter, kan du som et utgangspunkt bruke for de fleste arter i slekten.
E
Jeg har ikke holdt noen av de gitte artene, men jeg skulle ikke tro at den ene er hvere enn den andre. Faktisk er Hypancistrus arter generelt sett veldig enkle å holde, om man klarer å tilfredstille dens heller små behov. Lettlekte er de også. Den infoen du skulle komme over av andre Hypancistrus arter, kan du som et utgangspunkt bruke for de fleste arter i slekten.
E
Postet 19.01.08 kl 03:22
Postet 19.01.08 kl 12:52
Jeg varierer mellom forskjellige typer pellets. Bruker i hovedsak Wardly shrimp pellets, dette er nok den mallene liker best også. Bruker ellers JBL Plecochips, Tetra waffermix og Tetra tabimin. Til Yngel bruker jeg kunn tabimin. De for også litt grønnfor som erter og squash. Bruker også litt frosenfor nå og da.
Postet 19.01.08 kl 13:01
Postet 22.01.08 kl 00:35
Postet 22.01.08 kl 22:23
Det er gjort studier av mageinnhold på flere Hypancistrus arter, og konklusjonen er at de er omnivore. I naturen beiter de på aufwuchs etter microorganismer og får de med seg mye algebasert fòr.
Ref. Armbruster, J.W., Lujan, N.K. & Taphorn, D.C. (2007): Four New Hypancistrus (Siluriformes: Loricariidae) from Amazonas, Venezuela. Copeia 2007 (1): 62–79.
Jeg fòrer mine forkjellige Hypancistrus arter nesten utelukkende på Tetra tabimin, og det ser ut til at de trives med det. De leker ihvertfall.
E
Ref. Armbruster, J.W., Lujan, N.K. & Taphorn, D.C. (2007): Four New Hypancistrus (Siluriformes: Loricariidae) from Amazonas, Venezuela. Copeia 2007 (1): 62–79.
Jeg fòrer mine forkjellige Hypancistrus arter nesten utelukkende på Tetra tabimin, og det ser ut til at de trives med det. De leker ihvertfall.
E
Postet 22.01.08 kl 22:36
Endret: 22.01.08 kl 22:40
Postet 23.01.08 kl 00:02
Postet 23.01.08 kl 00:32