Forslag til sugemaller til en 130 l?

Har en gibbiceps to corydoras(de andre fire ble syke å døde) to grenmaller(rineloricaria parva som du finner hvis du søker) maller tar jo ikke stor plass akkurat så gla hvis jeg får noen tips. butikken har ikke så mye utvalg i maller så jeg må bestille. må ike være for dyrt.
Hvis du ønsker deg flere maller så ville jeg faktisk anbefalt deg å utvide stimen med corydoras. Disse trives helst i større grupper på en 5-6 stykker og oppover. Eller så synes jeg nesten det er nok maller i karet ditt. Selv har jeg corydoras og et par parva-maller i en 180 liter og synes at det er trangt nok på bunnen. Gibbien din vil også vokse fort og kreve plass. Du må nok regne med å måtte omplassere denne etterhvert siden den blir alt for stor for karet ditt, men det vet du sikkert
Takk=p
Takk for tipset. Kjøpte jo 2 prikkete(som lever) 2 albino(råkule) og 2 vanlige metallansermaller.Det gikk jo ikke så bra for noen av dem ferien dessverre.=(. Her er det noen bilder av gibbicepsen. Du kan få noen bilder av coryene hvis du vil.
Gibbiene er så fine, bare så synd de blir så digre

Vil gjerne se bilder av coryene dine også, jeg. De er noen sjarmerende vesener. Jeg har bare fire igjen for tiden, mistet akkurat èn under varmekur mot hvitprikk, men planen er å øke bestanden til minimum 10 stykker på sikt. Har litt for fullt kar til at jeg kan kjøpe dem inn enda. Synes de blir så sky og tilbaketrukket når de er så få.
Får ikke send bilder på den andre pcen. Får ikke bildene inn på dene heller. Prøver igjen i morgen.
Mente du min gibbi eller alle?? Alle er jo fine da men.
Din var nydelig, men jeg synes de fleste gibbier er flotte. Du var heldig som fikk tatt bildet da den reiste ryggfinnen. Det er så stilig
Det er en cory på det øverste gibbibildet. Heldig som fikk være med på bildet.
Den hadde jammen kamuflert seg godt. Måtte jammen se nøye etter før jeg fant den. Nydelig farge på den
Jeg har en lys altså lys sølvfarget kropp og grå-svarte prikker.Den andre er mørk sølv på kroppen og knallsvarte prikker. Den mørke har også mye spissere og faktisk litt lengre finner.Den mørkeste med lit lenger finer er også minst det syntes jeg er rart.
Her er det noen bilder av den ene coryen.
Har ikke satt meg så mye inn i hva alle de forskjellige artene heter. Kan bare de mest vanlige. Den du har bilde av der var ihvertfall kjempefin. Er det den som har litt lange finner?
Det finnes arter av pansermaller som er veldig små, ca 3 cm, og noen som er store, 10 cm. De kan i tillegg variere litt i størrelse innen arten så det er ikke så rart om dine har litt forskjellig størrelse. Hvis du har lyst og tid en dag så kan du lese litt i Mona O's personlige tråd. Hun skriver masse om pansermaller

Den på bildet ligner litt på denne.
Hvis du går inn på medlemsakvariene og søker på minst 130 l og maks 130 l så finner du karret mitt. Det heter "Akvariet mitt=D"der er det flere bilder av coryene og.
Trykket bare på profil under navnet ditt her så kom karet opp. Stilig kar! Liker at det er så grønt og flott. Plantene ser ut til å trives hos deg
Mallene dine er flekkete pansermaller, Corydoras paleatus, du bør kjøpe tre-fire stykker til av denne for at de skal føle seg som en gruppe. Det hjelper lite å kjøpe to av hver sort, da de vanligvis kun stimer sammen med egen type, eller til nød en type som ligner veldig mye. Albinoer som selges er vanligvis en av de to typene du har, men vil likevel holde seg mest til sine egne, altså andre albinoer. Om den ene mallen din er veldig blk kan den være syk, men den du hadde bilde av hadde ekstremt mørke flekker i forhold til mine i alle fall.
Den største er trolig en hunn, mens den minste er en hann. Når du ser på dem ovenfra er hunnen bredere over "skuldrene" og mer plump i fasongen, mens hannen er tynnere.
De andre, er trolig corydoras aeneus. Som er veldig vanlige i handelen, og svært hardføre. Begge typene er lette å få yngel på, men de leker i trio, to hanner til en hunn, så du må ha flere for å få til dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Hubel Hansen
Reklame for plussmedlemskap