Ancistrus i hula, har egyptiske munnrugere. Vil avkommet spises?

Har en hann og to hunner i et kar + et avlspar med egyptiske munnrugere. Hannen har okkupert skifer hula, vet ikke om det er riktik (trodde det var hua som skulle okkupere den). Burde jeg fjerne de egyptiske munnrugerne?
Det er han som tar seg av smårollingene, så det er ikke noe sært ansvarsforhold mellom disse

Jeg er usikker på hvor grådige egypterne er på yngel, men jeg ser ikke bort i fra at de glefser i seg det meste som passer i kjeften.
Du må nesten selv ta en vurdering på hvorvidt du er villig til å ofre ett av mange kull med ansictrusyngel, for å se om dette funker eller ikke.
Har flyttet Egypterne over i Selskapsakvariet.

Tror det var lurt, min erfaring med egyptiske munnrugere er at de er særdeles glupske og ganske aggresive.
Hadde de sammen med kardinaler, reiste på ferie og ei venninne som bodde her passet fiskene i 3 uker. Gav henne fòringsinstrukser, og hadde ganske lav fòring.
Da vi kom hjem kom det litt stille fra henne.. "duuu.. hadde du solgt alle de små, blå fiskene før du reiste, eller?"
Hun mente å huske de hadde vært der, men nå var alle borte.

Kjøpte flammertetra for å ha sammen med de, tenkte det ville funke siden de er mye større.
Men neida, 1 uke og jeg hadde en stim flammetetra uten noen finner nesten :S
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap