Skal vi gjette på denne?

Hvilket L-nummer har denne?

[External Image]
Kan det være L-046? :P

Hvor har du fått denne fra (den har vel ikke kommet fra Bergen vel?)

E

Dette er yngel av VF L270 hentet hos Haakon. Vi hadde et skikkelig rykk der vi hetet opp en masse maller. Et år med god foring gir nå resultat så det monner. Har nå to par som legger jevnlig.
Så hvite de var i stripene som små? L270 blir jo mye mer gulaktige eller gylne med alderen. De var nydelige som små.

Gratulerer iallefall Du er en tålmodig person, Geir (det man jo være når man driver med L-maller, hehe)
Geir Kristiansen
Dette er yngel av VF L270...

Får jeg premie da
5 stk L270? hehe
mona o
Du er en tålmodig person, Geir:-)

Du må ikke snakke, har noen L103 som jeg har mer eller mndre holdt på med siden 2004. Har ennå ikke gitt opp, men trua har fått seg en alvorlig knekk

Du har rett når det gjelder fargene. Det er mye mere sort i de som små enn som voksen.
Må jaggu si den ligner på disse.

[External Image]

E
Antageligvis har du prøvd alle kjente triks som finnes... men jeg spør likevel
Har du prøvd å simulere tørketid og deretter regntid...? Altså ordentlig tørketid der fisken virkelig får det tøft i en periode. Dvs noen uker med høyere temperaturer, møkkete vann, lavere vannstand enn normalt, lavere sirkulasjon og "dårligere" mat.

Om andre er interessert i mer om emnet eller å forsøke det:
Det står diverse "oppskrifter" på fremgangsmåter rundt om på internett. Flest treff får man vel ved søk på engelsk:"simulating dry season".

Du kan tro meg når jeg sier at alle kjente triks har vært prøvd opptil flere ganger.
Dette må vel kunne defineres som en L00sikle ?
Kjenner virkelig behovet for å ta turen til Tromsø hver gang banden der oppe poster bilder

Det kan jeg garantere deg Frank at kommer du til Tromsø skal du få en gruppe med maller på alle de som jeg har yngel på. Skal til og med bomme meg yngel hos Nils og Bengt også og da kan jeg garantere deg at du får plassproblemer.
Kom bare du Frank. Ta med store baljer til frakt Vet ikke helt hvor mange yngel trerbanden har jeg, er vel en plass rundt 500++. Det er faktisk et kjempe problem å gjøre i stand plass til alt dette. Faktisk så jeg vurdert å bygge ned malle bestanden. Trist i grunn, når man har innvestert i både tid og penger. Og når mann vet mann ikke får halvparten igjen, her oppe i nord. Blodpris er det heller ikke snakk om. For mange er en malle en algespiser, ferdig med det. Nå får jeg jo spred de litt rundt omkring når jeg er på reise, men det monner liksom ikke.

Så du er velkommen til Tromsø. Ta gjerne med en kompis eller ti)

Og jeg som holder på å starte med Tropheus, er redd det kan bli mye yngel der og. Snakk om og skaffe seg problemer
Nybegynner-spm til ekspertene
Hva er forskjellen på pleco, ancistrus (uttales det med s eller k), gibbiceps og alle de andre navna jeg har hørt på sugemallene. Har forskjellige L-nr sjøl, men veit ikke helt hva jeg skal kalle dem, liksom...
MGj
Hva er forskjellen på pleco, ancistrus (uttales det med s eller k), gibbiceps og alle de andre navna jeg har hørt på sugemallene. Har forskjellige L-nr sjøl, men veit ikke helt hva jeg skal kalle dem, liksom...

Det uttales:
'Ple-ko'
'Gibbi-sepps'
'Ann-siss-trus'
Forskjell
Ja det var ancistrusen jeg lurte på om det var med k eller s.
Men forskjellen ellers, da? Har det med lokasjon å gjøre, vannverdier, om de eter grønt eller alt osv osv
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap