- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- L316 - hva er faktisk voksen størrelse, ferdig utvokst?
L316 - hva er faktisk voksen størrelse, ferdig utvokst?
Satt og surfet litt på internett etter mer info og kanskje litt bilder fra Rio Jari, for å få vite litt mer om det som er det naturlige habitatet til mitt siste tilskudd på L-malle fronten; L316.
Jeg har 7 småtasser, som jeg kjøpte nettopp fordi de skulle bare bli rundt 8 cm som voksne. Var på utkikk etter en liten Hypancistrus-art en god stund, og da disse dukket opp slo jeg til med en gang.
Men så snubler jeg over denne nettsiden, som ser ut til å være relativt godt informert i tillegg til bilder osv ang. L316.... og der står det at den blir
10 til 12 cm! *gisp*
Om denne virkelig blir hele 12 cm, så har jeg et plassproblem etterhvert...
Noen som kan bekrefte eller avkrefte hva som er riktig str for voksen L316 fisk?
Jeg har 7 småtasser, som jeg kjøpte nettopp fordi de skulle bare bli rundt 8 cm som voksne. Var på utkikk etter en liten Hypancistrus-art en god stund, og da disse dukket opp slo jeg til med en gang.
Men så snubler jeg over denne nettsiden, som ser ut til å være relativt godt informert i tillegg til bilder osv ang. L316.... og der står det at den blir
10 til 12 cm! *gisp*
Om denne virkelig blir hele 12 cm, så har jeg et plassproblem etterhvert...
Noen som kan bekrefte eller avkrefte hva som er riktig str for voksen L316 fisk?
Postet 18.02.08 kl 18:29
Endret: 18.02.08 kl 18:31
Postet 18.02.08 kl 18:54
*urk*
Da står det altså feil i fiskebasen her på AF. Og på Planetcatfish i tillegg....
Jaja, foreløbig får jeg trøste meg med at de vokser sakte, disse mallene. Men de blir hos meg, det er det ingen tvil om. Jeg ender vel opp med å kjøpe meg et stort nok kar til disse etterhvert
Jeg hører gjerne fra flere som har denne fisken selv, og har holdt den over tid. Da kanskje det er noen som har målt dem og sett dem passere 8 centimeters linja...?
Da står det altså feil i fiskebasen her på AF. Og på Planetcatfish i tillegg....
Jaja, foreløbig får jeg trøste meg med at de vokser sakte, disse mallene. Men de blir hos meg, det er det ingen tvil om. Jeg ender vel opp med å kjøpe meg et stort nok kar til disse etterhvert
Jeg hører gjerne fra flere som har denne fisken selv, og har holdt den over tid. Da kanskje det er noen som har målt dem og sett dem passere 8 centimeters linja...?
Postet 18.02.08 kl 20:05
mona oJeg hører gjerne fra flere som har denne fisken selv, og har holdt den over tid. Da kanskje det er noen som har målt dem og sett dem passere 8 centimeters linja...?
10-12 cm nekter jeg å tro på før jeg ser det selv .
De skal altså bli like store som mine L411, det høres bare utrolig ut. Kan ikke engang se at de har kroppsform til det. Når jeg ser på mine L205 som også blir 12 cm finner jeg ut at dette ikke kan stemme.
Har hatt mine i over et år og de er maks 7 cm. Aqualog sier 8-10 og det høres bedre ut, men selv dette synes jeg blir for stort. Jeg har ingen tro på at mine passerer 8 cm linja.
Utrolig flott fisk, faktisk synes jeg den er penere enn L270. Den har samme fargene som yngel av L270.
Pen den her
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/fish/hypancistrus_sp_l316_08.jpg?n=2E063914-1AA0-0584-B1F1A960F13FB125)
Postet 18.02.08 kl 20:31
Postet 18.02.08 kl 20:57
Rio Jari er lang, men ser ut til å ha ganske heftig vannføring Ingen puslete bekk, det der. Nydelige omgivelser og flott natur!
Takk for svar Geir (og Erlend), jeg ble litt mere optimistisk nå
Takk for svar Geir (og Erlend), jeg ble litt mere optimistisk nå
Postet 18.02.08 kl 21:09
Endret: 18.02.08 kl 21:09