Hvilke fisk gjenkjenner eieren?

Da mener jeg så du ser det tydelig

På forhånd tusen takk for alle svar.
slørhalene mine ``kjenner meg igjen til en viss grad.

de svømmersom gerninger mot meg når jeg sitter på senga(en meter ifra).
det er mulig at de forbinder meg med mat.
men hvis broren min setter på nevnte stedet virker de uinteresserte, grunnet at han aldri har gitt dem mat...
De to artene jeg med sikkerhet kan si har kjent meg igjen er Black Ghost og P. Gibbiceps. Black Ghosten var et eldre eksemplar jeg hadde håndmatet over lengre tid.

Jeg har en L-048 som glor på meg. Uansett hvilke sofa jeg sitter i kan den legge seg på bunnen og glo rett på meg.
Kulefisk, uten tvil. De gjør forskjell på meg og besøkende.
Slørhalene mine, uten tvil.. de svømmer rett bort til meg når jeg sitter å kikker inn i akvariet.

Og Guppyene, men de tenker nok bare matmatmatmatmat når de ser meg, for da svømmer de opp til der hvor jeg pleier å slippe inn maten..
Mine fisker kjenner meg utvilsomt igjen. Men i går hadde jeg besøk av en dame, hun satt seg nær akvariet for å se, og da viste noen av fiskene frykt.

De ble så usikker at de gjemte seg, spesielt de blå ciklidene. Denne dama hadde de aldri sett før og anså det som fare.

Så at de sanser mer enn vi gjerne tror - ja det gjør de
Diskusene mine. De svømmer til overflaten bare jeg nærmer meg karret. De gjør ikke de vis det er noen andre personer som går til karret.
Mine discuser kommer også når jeg er ved karet, men også når ungene er ved karet.....tror faktisk mye handler om at de forbinder oss med mat.....

Hadde også en scalare en gang som svømte kun etter mannen min..... vi satt på hver vår side av karet, men byttet vi plass, svømte scalaren dit hvor mannen min satt.....!!!
Dette var interessant lesning. L-048, Discus, kulefisk,Scalaren og blåciklidene. Morsomt! Selv har jeg nylig fått 2 Sebraciklider og 2 Juvelciklider. Er det noen som vet noe om disse i forhold til innlegget i tråden?

Takk for bra respons.
oscar gjenkjenner også personer, siden jeg gir de mat, står de å danser og gjør seg til foran glasset så fort jeg kommer inn i rommet. de reagerer ikke stort på andre mennesker. og deres yngel (som vi har i et annet kar) svømmer opp til vannoverflaten når jeg nærmer meg karet. de spiser en del av hånda, veldig søte, og de har blitt vant til blitsen fra kamera. først var de redde og skvatt til, men nå reagerer de ikke en gang...
Scalarene mine kjenner meg godt etter bare 2 mnd Når jeg nærmer meg karet svømmer de mot der jeg er
Tilfeldig bekjentskap
© luresau
Reklame for plussmedlemskap