Ancistrus sp. l144

Jeg har en Ancistrus sp. L144 som har fått veldig stor mage den siste uken. Den er ca 1 år gammel og har aldri hatt slik mage før. Den er nesten som en ballong. Den har fått besøk av to små maller for et en stund siden. Samtidig fikk den en egen hule i akvariet hvor den har tilbringt mye av dagen den siste tiden. Kan den være gravid? Den har ikke noe særlig med utvekster i ansiktet slik hannene skal ha.
Gravid er den ikke, siden den legger egg. Men rognstinn kan den være. Hunner bruker ikke å gå i huler, så sant det er nok skjulesteder av røtter og annet. Men nå vet ikke eg hva du mener med hule.

At du nevner "ballong" får meg likevel til å tenke på sykdom...
L-144
Jeg fikk det i karet mitt for 2 uker siden. Mista 7 voksne L-144 ;(

Har ikke peil på hvorfor. Dem fikk stor mage la seg på rygg .
På meg så kan det virke som de får feil mat, og at dette medfører forstoppelse og død.
Hva forer du med og hvor ofte? Du har seff røtter i karret.
Foring
Har bare gitt den ekstra mat av og til, den har fått ekstra mat ca 1-2 ganger i uken, 2 tabletter med spesialfor. Begynnte å gi de litt agurk for noen uker siden, kan se ut som om dette skjedde etter at begynnte å få litt agurk.
Noen som kjenner til agurk og forstoppelse. Ser ut til at magen har begynnt å bli litt mindre i dag. Den ligger både på magen og ryggen, den er fortstatt aktiv og beveger seg rundt i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap