L-201 ??

Heisann.

Kjøpte disse som L-201 men lurer på om det er LDA-31 jeg har fått??
Panaqolus albomaculatus vil jeg også tippe på ja.

E
Jaja,har lurt en stund på det men var greit og få det bekreftet.Kjøpte de på Styr på dyr i ålborg,det virket ut som de hadde peiling men de har vist tatt feil her.

Det er vel ingen kjente oppdrett på denne i fangenskap??

Hvordan er prisen på disse fiskene?? jeg har 8 voksne mest sansynligt 3 hanner og 5 hunner.
De var ihvertfall riktig flotte!
Ja de er veldig flotte,men de ble kjøpt for og drive oppdrett på og da ingen har klart dette før på de så kan jo det bli ett problem Men ingen ting er umulig da
karmøy
Kjøpte de på Styr på dyr i ålborg,det virket ut som de hadde peiling men de har vist tatt feil her. Hvordan er prisen på disse fiskene??

Det veit du vel selv. Det er jo du som har kjøpt dem

Inaktiv bruker
Loomis
[QUOTE=karmøy]Kjøpte de på Styr på dyr i ålborg,det virket ut som de hadde peiling men de har vist tatt feil her. Hvordan er prisen på disse fiskene??

Det veit du vel selv. Det er jo du som har kjøpt dem

Les posten en gang til du

Han lurer på om han kjøpte en bilig fisk dyrt.. eller en dyr fisk billig
Marius F
Han lurer på om han kjøpte en bilig fisk dyrt.. eller en dyr fisk billig :)

Hehe... Du har nok rett...
Men hva er dyrt? Og hva er billig?
Prisen på disse burde være omtrent det samme hvis de har samme størrelse.
Priser varierer mye fra butikk til butikk, så den ene kan nok være dyrere et sted og billigere i en annen butikk.
Ser ut som størrelsen er ca. 7 - 8 cm? En pris på ca. 250 - 300 kr burde vel være OK.
Her er en prissammenligning mellom LDA31 og et par Hypancistrus.
Dette er voksne fisker,har ikke målt de men vil tro at de er minst 10-12cm,så prisen på en voksen gruppe er jo en god del høyere end en enkelt fisk på 6cm.
Er det noen som har noe info om disse fiskene?finner ikke noe jeg.
Panaqolus albomaculatus
Det er flott fisk du har fått deg der. Som jeg tror jeg skrev tidligere i tråden, må vi være obs på at disse kommer i mange varianter, alle disse variantene bør nok ikke holdes sammen, da det er fare for at de krysser deg. Det er kjent arter fra Peru, Colombia, Ecuador og Brasil. Den vi hører om som LDA-31 er egentlig en Panaqolus cf. albomaculatus og kommer fra Brasil og Peru. (Aguayita-systemet) Denne har en mørkere grunnfarge en hva den ekte P. Albomaculatusen har, som blir litt mer gråaktig. I tilegg til dette finnes det også en variant som har store prikker. De vi ser i handelen kommer som regel fra Peru og Colombia. Artsbeskrivelsen er basert på eksemplarer funnet i Ecuador.

Jeg fikk en gruppe av disse fiskene høsten07. Disse var fanget i Rio Hullanga, det tok litt tid før disse slo seg til ro, men nå virker det som alt er bra. Jeg fôrer de mye med squash og det spiser de virkelig. To av mine er fullvoksne, og jeg må si jeg er imponert over odontodene ved gjellelokkene. De har i den siste tiden virkelig startet å vokse og begynner å bli et mektig syn.

Fra tid til annen blir disse imponert inn som L-204a, som selvfølgelig er helt feil. Innimellom blir de også solgt under navnet galaxia, som kun er et populærnavn og må ikke forvekslsels med Leporacanthicus galaxsias Tenk så mye enklere verden hadde vært om vi ikke brukte alle disse merkelige populærnavnene!

Jeg har ikke hørt noe om oppdrett av denne arten, men det er nok ikke umulig. Den infoen du finner om L-204 kan også kan benyttes her.

Det å diskutere pris, blir bare spekulasjoner og er egentlig bak mål. Denne fisken blir solgt for under 4$ fra eksportører, noe som er en helt vanlig pris på mange maller. Hva importører, grossiter og butikker tar for de er ikke spesielt godt å si.

Panaqolus albomaculatus blir rundt 14 cm når de er fullvoksne.

[External Image]
karmøy
...,så prisen på en voksen gruppe er jo en god del høyere end en enkelt fisk på 6cm.

Ja, det gjelder jo all slags fisk. Flere fisker koster mere enn én stykk
Tusen takk for veldig bra info. Erlend
Tilfeldig bekjentskap
© Johan Blixhavn Mæland
Reklame for plussmedlemskap