Ancistrusen min har forvilla seg inn i filteret!

Huff... Leste første artikkel om at fisk kan snike seg inn i juwel sine filtre, så da tok jeg litt blåsvamt, skar den til og skulle tette filteret ved inn og utsug... Og hva ser jeg da? Joa, ancistrusen som jeg har leita etter i flere dager! Men hvordan i alle dager skal jeg få den ut derfra igjen??? Noen som har noen gode tips? Stakkars lille kar... Ensom der inne...

På forhånd takk!
Jeg fant ancistrus yngel inni mitt juwel filter en gang, tok de ut med hånden=) Har også funnet kuhlii ålene mine inni der, men de tok jeg ut med en liten håv=) Hvor stor er denne ancistrusen?? Du kan jo bare ta den ut med hånden hvis du tørr???
Den er vel 3-4cm bare. Problemet er at den har gjemt seg! Så jeg ser den ikke! Vet at den er der...
Hmmm, da må du vel ut med alle svampene osv for å få tak i den??
Ja, men så er jeg litt usikker på om den da bare blir liggende på bunnen! Og SÅ lange armer har jeg ikke!
Tror den har lagt seg i det rommet bak pumpa! Altså det lille rommet ved siden av varmekolben! Og nedi der kommer jeg ikke...
Hehe, har du ikke en liten håv som passer nedi der?? Eller noe annet lurt?
Har bøyd den ene av hovene, men har jo ikke kontroll på den i et lite smalt rom som jeg ikke ser noe i, så det er håpløst. Har også lagt en agurkbit oppå filtrene i håp om å lokke den fram, men neida... Vil visst ikke ut!
prøv å lys nedi med ei lommelykt og se om du ser den??
Har prøvd med alle mulige lyskilder jeg har! Men rommet er så smalt at det stopper lyset etter bare noen cm ned... Usj, dette var ikke moro!
Hmmmm, nei men da vet ikke jeg.. Kanskje noen andre har noen bedre idèer=)
Jeg har iallefall åpnet den inngangen den har brukt for å komme seg inn i filteret! Så får jeg håpe den kommer seg ut igjen der også!
Hei er dette noe problem med Ancistrusen og Juwel filter kommer di seg inn der? har 2 kull gående i juwel kare nå. Må innløpene tettes med blå svamp ?
Jeg fant iallefall en ancitrus og en relativt stor (den er ikke mer enn 5 cm, men litt tykk) SAE i filteret i dag, så det er nok et problem!

Vet ikke med innsuget nede om det er et problem, men det hullet rundt utblåsningen er stort nok til at mye fisk kan komme inn, og rillene ved innsuget er jo greit store de også...
Hei=)

Fikk du ut ancistrusen??
Nei... Har ikke sett snurten etter av den etter at jeg stakk hånda oppi i går for å ta den ut! Har til og med kjøpt sånn bitteliten hov. Men alt er for stort til det lille rommet bak der... Så den kommer vel fram når den føler for det... Hvis den ikke har gått i det store dragsuget...
Hmmmm, uffda.. Den kommer vel frem når den blir sulten=)
Lykke til da hvertfall med og finne den..
Jo takk! Tenkte jeg skulle prøve med noen lokkebiter... Kanskje en malletablett eller noe...
iiik! kanskje det er der mine to khuli som jeg ikke har sett snuerten av på flere dager er??

*løper og sjekker*

ps. kan man tre nylonstrømpe over både ut og inn-sug?? Innsuget har jo sånne riller, men er ikke sååå smale akkurat...
Hehe... Vi bli mange som plutselig slenger oss på jakten etter fisk i pumpa!!!

Vurderer å silikonere fast nylonstrømpe ved nederste innsug, men det må bli når yngelen min har blitt større. Nå vil jeg ikke putte hendene mine nedi der!

Har festet et stykke grov blåsvamp på øverste, og det funker jo bra!
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap