Ancistrus med slør

Har fått noen ancistrus yngel og disse har slørhale og slørfinner, er det noen som vet L-nummer på disse, eventuelt populærnavn???
Det finnes en oppdrettsvariant som populært kalles slørhaleancistrus. (Mye omdiskutert i noen kretser)
Kjenner jeg blir rimelig irritert, har aldri likt disse noe sælig - kjøpte disse for et år siden og latt de være karhjelpere. Men har aldri sett slik på dem.

Det værste er at de har fått en god del yngel. Hva skal jeg gjøre med disse livene da? Pok...
SolVard
Hva skal jeg gjøre med disse livene da? Pok...

Det spørsmålet finnes det like mange svar på som det er medlemmer av forumet. (Ergo ingen fasit) Det de fleste enes om (tror jeg...) er at du ikke under noen omstendighet bør selge eller omplassere dem. Så får ditt personlige etiske standpunkt avgjøre om du skal la dem leve opp... (neimen ikke lett det der)
Må jo bare være kynisk her. Om de lever opp så er det dyreplageri og lever de opp vil de yngle igjen. Det fines nok ikke noen alternativer.

Men hater å gjøre slikt og liker ikke å ha blitt lurt slik
SolVard
Om de lever opp så er det dyreplageri

Nja... Det er ikke påvist at disse fiskene lider i denne varianten såvidt jeg vet. Igjen; Det er mere et spørsmål om etikk og egen holdning rundt dette med krysning av arter. Sålenge de holder seg innenfor ditt eget lukkede system er det ingenting i veien for at du kan ha dem rent fysiologisk... Om du ønsker det, selvfølgelig. (de selges jo i butikken, og mange kjøper dem)
Inaktiv bruker
Du kan jo bare sete opp en anongse
SolVard
Kjenner jeg blir rimelig irritert, har aldri likt disse noe sælig - kjøpte disse for et år siden og latt de være karhjelpere. Men har aldri sett slik på dem. Det værste er at de har fått en god del yngel. Hva skal jeg gjøre med disse livene da? Pok...

set opp en anongse på akvaforum
David Gabrielsen
set opp en anongse på akvaforum

Der er vel det man overhodet ikke skal gjøre???
dessuten tviler jeg på at medlemmer her inne vil respondere noe særlig på det.
Inaktiv bruker
Jeg prøver bare å hjelpe
jeg prøver bare å hjelpe er det så galt
husk jeg er bare 14 år
QUOTE=David Gabrielsen]jeg prøver bare å hjelpe er det så galt
husk jeg er bare 14 år

Nei det er slett ikke galt. Tvert imot. Men på et forum så kommer det mange forslag som diskuteres frem og tilbake. Og da blir det noen ganger slik at man er uenig. Jeg tror ikke svaret mitt kan oppfattes som "angrep" på deg. Det var ihvertfall ikke ment slik. Det var kun en uenighet. Hvis du oppfattet det negativt, beklager jeg
Inaktiv bruker
Det jore ikke det
det jore ikke det
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap