- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Stor malle som eter alger?
Stor malle som eter alger?
Jeg har en 540 liter med bl.a Oscar i. I dette karet hadde jeg en svær pleco og en gibbiceps. Lang historie kort, jeg gav vekk mallene for å gi oscarene en mulighet til å legge egg. Nå har jeg fått en algeoppblomstring og savner maller :rolleyes:
Noen som har gode forslag på store maller som eter alger, annet enn pleco og gibbi? Har lyst på noe annet..
Noen som har gode forslag på store maller som eter alger, annet enn pleco og gibbi? Har lyst på noe annet..
Postet 10.04.08 kl 16:36
Postet 10.04.08 kl 18:44
Litt varierende størrelse på disse...
L200
Hemiancistrus subvridis og
Baryancistrus demantoides
Andre fine er
Panaque nigrolineatus
Peckoltia sabaji
Dekeyseria brachyura
Har lyst på Panaque selv, men er redd det kan gå hardt utover den innvendige bakgrunnen.
L200
Hemiancistrus subvridis og
Baryancistrus demantoides
Andre fine er
Panaque nigrolineatus
Peckoltia sabaji
Dekeyseria brachyura
Har lyst på Panaque selv, men er redd det kan gå hardt utover den innvendige bakgrunnen.
Postet 10.04.08 kl 19:12
Masse bra forslag.
Golden nugget eter vel proteinrikt for så den blir det ikke.
L200 skulle jeg gjerne hatt kloa i ja! Sammen med en L090! *drømme* Har tenkt meg disse mallene pga. skjønnheten før, ikke tenkt på at de kanskje eter alger og-
Peckoltia sabaji hadde også vært noe, ser utrolig vakre ut på bilder. Har en dekeyseria pulsher og tror ikke den eter alger om den får velge.. er dekeryseria brachyura noe bedre på det området?
Er bare så synd at disse mallene "aldri" er å finne i butikker her nede. Må spesialbestille og da kan det bli dyrt.
Golden nugget eter vel proteinrikt for så den blir det ikke.
L200 skulle jeg gjerne hatt kloa i ja! Sammen med en L090! *drømme* Har tenkt meg disse mallene pga. skjønnheten før, ikke tenkt på at de kanskje eter alger og-
Peckoltia sabaji hadde også vært noe, ser utrolig vakre ut på bilder. Har en dekeyseria pulsher og tror ikke den eter alger om den får velge.. er dekeryseria brachyura noe bedre på det området?
Er bare så synd at disse mallene "aldri" er å finne i butikker her nede. Må spesialbestille og da kan det bli dyrt.
Postet 10.04.08 kl 20:15
Har ikke erfaring med Dekeyseria brachyura, dessverre. Men jeg ser at Planet Catfish betegner den som en algeeter.
L075'en jeg har er meget fredelig. Den er heller ikke sky. Spiser alger, men er sikkert mere glad i f.eks. agurk
Har selv begge typene av L200. Plusset nylig på bestanden med 5 stk. Spesielt Baryancistrus'en "gnasker" rundt nesten hele dagen.
L075'en jeg har er meget fredelig. Den er heller ikke sky. Spiser alger, men er sikkert mere glad i f.eks. agurk
Har selv begge typene av L200. Plusset nylig på bestanden med 5 stk. Spesielt Baryancistrus'en "gnasker" rundt nesten hele dagen.
Postet 10.04.08 kl 20:51
Postet 11.04.08 kl 15:14
Endret: 11.04.08 kl 15:14
Postet 11.04.08 kl 15:33
ElinPEr bare så synd at disse mallene "aldri" er å finne i butikker her nede. Må spesialbestille og da kan det bli dyrt.
Har butikken sagt dette?
Min erfaring er det motsatte- hvis jeg bestiller fisker og henter de før de setter de i butikk-karene får jeg de billigere.
Uansett er det merkelig om de tar mer betalt.. ?
Postet 11.04.08 kl 15:38
Postet 11.04.08 kl 15:41
Postet 11.04.08 kl 15:41
Postet 11.04.08 kl 15:57
Postet 20.04.08 kl 12:19
Postet 20.04.08 kl 12:20
Postet 20.04.08 kl 12:25
Postet 21.04.08 kl 16:00
Postet 21.04.08 kl 17:32
Postet 21.04.08 kl 17:52
Hypostomus plecostomus - golden pleco
Jeg kan anbefale Hypostomus Plecostomus - Golden Pleco. Denne arten har ikke noe L-nummer, så du finner den ikke her i forumet. Den blir rundt 30 cm og er en rolig fisk (om den ikke blir irritert av andre fisk). Jeg ser at algene i mitt kar skyter frem nå, da min døde på fredag dessverre. Nå må jeg ha meg en ny en. Jeg har lagt til et bilde av den jeg hadde. Veldig fin i fargen, en spesiell fisk.
Postet 30.04.08 kl 18:12
Postet 01.05.08 kl 11:45