Stor malle som eter alger?

Jeg har en 540 liter med bl.a Oscar i. I dette karet hadde jeg en svær pleco og en gibbiceps. Lang historie kort, jeg gav vekk mallene for å gi oscarene en mulighet til å legge egg. Nå har jeg fått en algeoppblomstring og savner maller :rolleyes:

Noen som har gode forslag på store maller som eter alger, annet enn pleco og gibbi? Har lyst på noe annet..
Hva med golden nugget? den er under 300,- den er også nydelig
Litt varierende størrelse på disse...

L200
Hemiancistrus subvridis og
Baryancistrus demantoides

Andre fine er
Panaque nigrolineatus
Peckoltia sabaji
Dekeyseria brachyura

Har lyst på Panaque selv, men er redd det kan gå hardt utover den innvendige bakgrunnen.
Masse bra forslag.

Golden nugget eter vel proteinrikt for så den blir det ikke.

L200 skulle jeg gjerne hatt kloa i ja! Sammen med en L090! *drømme* Har tenkt meg disse mallene pga. skjønnheten før, ikke tenkt på at de kanskje eter alger og-

Peckoltia sabaji hadde også vært noe, ser utrolig vakre ut på bilder. Har en dekeyseria pulsher og tror ikke den eter alger om den får velge.. er dekeryseria brachyura noe bedre på det området?

Er bare så synd at disse mallene "aldri" er å finne i butikker her nede. Må spesialbestille og da kan det bli dyrt.
Har ikke erfaring med Dekeyseria brachyura, dessverre. Men jeg ser at Planet Catfish betegner den som en algeeter.

L075'en jeg har er meget fredelig. Den er heller ikke sky. Spiser alger, men er sikkert mere glad i f.eks. agurk

Har selv begge typene av L200. Plusset nylig på bestanden med 5 stk. Spesielt Baryancistrus'en "gnasker" rundt nesten hele dagen.
ElinP
L200 skulle jeg gjerne hatt kloa i ja! Sammen med en L090! *drømme* Har tenkt meg disse mallene pga. skjønnheten før, ..

Synd du ikke bor i nærheten her da
En butikk fikk inn mange L090 i dag. De var ikke så store. 6 - 7 cm kanskje. Så de ikke så godt for de lå fortsatt i posene.

Like før jeg hiver meg i bilen og kjører dit! Selv om jeg har innkjøpsstand på akvariefronten hehe. Men hmmm kanskje jeg har noen venner i Oslo som kan kjøpe for meg. Hvilken butikk er det?
ElinP
Er bare så synd at disse mallene "aldri" er å finne i butikker her nede. Må spesialbestille og da kan det bli dyrt.

Har butikken sagt dette?
Min erfaring er det motsatte- hvis jeg bestiller fisker og henter de før de setter de i butikk-karene får jeg de billigere.
Uansett er det merkelig om de tar mer betalt.. ?
ElinP
Hvilken butikk er det?

TAM Alna. De var ikke priset, men de antydet en pris rundt kr 400 +.
Er vel ikke det at de tar mer betalt som er min erfaring, mer at de ikke tar dem inn fordi de er så dyre i utgangspunktet om det "makes sence". Kommer ikke på hva det heter på norsk... hi hi

Men hvis du sier du skal ha så og så mange, da kan de ta inn antallet du skal ha.. skjønner ikke problemet her
Har fått meg to l090 Flotte skapninger.
Gratulerer Måtte du helt til Oslo?
Nei, hadde noen gode venner som tok dem med fra Moss. De var på storauksjonen der. Flotte fisker! Den ene sturer litt, mens den andre er i full gang med å ete agurk.
hvor mye kostet de?? l-090 var og en praktfull malle
(altså de du har)
Vet ikke hvor mye for jeg byttet dem til meg..
TAM Alna selger noen småtasser av L090 til kr 285,-.
Hypostomus plecostomus - golden pleco
Jeg kan anbefale Hypostomus Plecostomus - Golden Pleco. Denne arten har ikke noe L-nummer, så du finner den ikke her i forumet. Den blir rundt 30 cm og er en rolig fisk (om den ikke blir irritert av andre fisk). Jeg ser at algene i mitt kar skyter frem nå, da min døde på fredag dessverre. Nå må jeg ha meg en ny en. Jeg har lagt til et bilde av den jeg hadde. Veldig fin i fargen, en spesiell fisk.
Hvis du er ute etter en meget god algeeter vil jeg apsolutt anbefale S.Festivum.
Eter alger dagen lang og finnes ikke sky.
Av alle mallene jeg har er dette de jeg se mest til.
I tillegg synes jeg de er spesielle og meget vakre.
De er jo ikke av de største men de blir ett sted mellom 25-30 cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap