L27 eller l144 finne nappere..?

Kona omplaserte en kampfisk hunn og satt henne i mitt malle karr.
Men etter noen dager der så så hun skikkelig "møll"spist ut.
Så noen av de nevte mallene napper finner.
Det går en lekstrio av L 144 der(2 hunner og en hann), og en "liten"L27(12-14 cm) i karret.
Så er det noen her som har hørt/vært borti nevte maller som napper finner?
Har nå seff flyttet kampfisken igjen, og finnene begynner å vokse ut igjen.

Men har aldri hørt om L maller som napper finner, og jeg har drevet med akvarium i 2 tiår.
Så synes dette virker sprøtt.
Men uansett så er det en av mallene som liker finner.
I det ene karet mitt har jeg en stor L144 hann, som til tider kan være ganske krass og gretten om Corydoras sterbai'ene kommer for nærme hans enemerker. Da blir de regelrett jaget vekk. Det hender stadig vekk at det kommer en Sterbai fykende ut fra under rota, med splittet rygg-finne eller halefinne (eller begge deler). Det er ikke første gang jeg opplever at Ancistrus revner finner på Corydoras. I dette karet er det stadig Sterbaier med rifter i finnene. Jeg blir litt oppgitt egentlig, for jeg liker jo ikke at noen er bøllete mot mine elskede Corydoras

Det er kanskje ikke helt utenkelig at en gretten L144 har fiket til en nyfiken kampfisk også...? Kampfisk har jo en tendens til å gå veldig tett innpå når de er nyfikne eller skal spise noe fra bunnen?
ganske merkelig ja...men jeg vet at botia liker å mumse på kampfiskslør pga smaken, så kanskje noen maller også gjør det?
Er merkelig ja, men tipper selv det er L144 hannen.
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap