L-144
Postet 09.06.08 kl 20:19
Postet 09.06.08 kl 22:18
Postet 17.07.08 kl 00:23
Å snappe luft fra overflaten er noe mange L-maller og C-maller kan. De har evnen til å ta opp oksygen fra magen eller tarmene, i tillegg til gjennom gjellene. Jeg må innrømme at jeg aldri har sett mine L-144 gjøre det, men de er da også litt sjenerte.
Større L-maller, som pleco og gibbiceps, derimot, gjør det hele tiden. Flode, plecoen min, har jeg hørt smelle i lokket på akvariet ved et tilfelle (og han er 20 cm. Takk og pris for stort akvarium med tungt lokk).
For sikkerhets skyld ville jeg ha testet om det er nitritt i karet ditt. Corydorasene mine bruker å bli mye mer aktiv i denne luftsnappingen når filteret er tett (dvs. at filtreringen er for dårlig). Jeg kan tenke meg at det vil være slik for L-maller også, selv om jeg ikke har observert det hos mine selv.
Større L-maller, som pleco og gibbiceps, derimot, gjør det hele tiden. Flode, plecoen min, har jeg hørt smelle i lokket på akvariet ved et tilfelle (og han er 20 cm. Takk og pris for stort akvarium med tungt lokk).
For sikkerhets skyld ville jeg ha testet om det er nitritt i karet ditt. Corydorasene mine bruker å bli mye mer aktiv i denne luftsnappingen når filteret er tett (dvs. at filtreringen er for dårlig). Jeg kan tenke meg at det vil være slik for L-maller også, selv om jeg ikke har observert det hos mine selv.
Postet 17.07.08 kl 00:45
ThobbusJeg tror det er for lite oksygen i vannet. Da vil de svømme opp for å ta inn oksygen noe som du kansje burde gjøre noe med. er det nok Sirkulasjon i vannet? Thorbjørn
Det er rett det som du sier. Eg hadde ikkje oksygen i vannet. eg satte i en luftpumpe og eg har aldrig sett at dei har gjort det igjen. Nitriten er også sjekk og det hadde ingen ting med den å gjøre.
Postet 17.07.08 kl 09:46
Postet 17.07.08 kl 17:41
Postet 17.07.08 kl 18:08