Min stakkar ancistrus yngel(unge) er døende tror jeg! (desperat!!!)

Kjøpte en unge Ancistrus (3cm) idag på kvadrat, da jeg kom hjem, var den døende pga oksygenmangel jeg tok i all hast og åpnet posen, pumpet inn friskt akvarievann i posen, etter en stund. Slapp jeg den ut i en fødeboks men den klarer ikke å svømme den lever da. Nå ligger den og får inn friskt vann i gjellene men den er fortatt "sløv" Må jeg avlive den?
Skal jeg gå tilbake med fisken tror dere?

Thorbjørn.
Den er død Det var ikke serlig bra nei, skal jeg gå tilabke å få en ny tror dere? Det var for lite vann og luft i posen også, så det kan jo være på grunn av det den døde? Yngelen tåler da ikke så mye heller

Den har vert i akvariet i flere timer før den døde.

Thorbjørn
Jeg tror du kan gå tilbake med den i morgen, og fortelle at den så godt som døde på veien hjem. Mange zoobutikker har en viss "kundevennlig" policy på sånt; de gir kunden en ny fisk. Ta med vannprøve i en ren beholder (en vannskvett i en ren brødpose som er knyttet igjen holder), i tilfelle de spør etter det.

Vær klar over at små Ancistrus er utrolig skjøre overfor endringer i temperatur, så pass godt på posen så den ikke blir for kald på veien hjem. Jeg vet ikke temperaturen hos dere i dag, men her har det bare vært knappe 14-15 grader i dag. Det er litt kaldt for en Ancistrus-småtting.
Jeg fikk en tilgodelapp pga det med fisken stakkar fisk. Men når hjem kom hjem la jeg merke til at det har hendt en epedemi I akvariet mitt
Ancistrus Triradiarus knall hvit (død)

Legger opp bilde og opplysninger på Fora: Sykdom

Thorbjørn
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap