Fikk tak i 2 l134 til idag:).

idag henter jeg 2 stk L134 som dahls dyrerike har greid å skaffe meg.
Så nå er jeg kjempe glad.
Med disse 2 nye L134 så er jeg nå oppe i 15 stk inndivider.
De 13 stk som jeg nå har går i 2 artskarr, men når jeg nå henter disse 2 til så skal inndividene deles over 3 karr.
Utrolig spennende å se hvilket kjønn de 2 nye er, håper jo på hunner, siden jeg har 7 hanner fra før.
Nå kommer det egg/yngler.
Rene julaften for deg i dag, altså
Dette blir spennende, Ken. Krysser fingrene for at det er hunner!
Gratulerer Ken. Skulle ønske det var meg
Jepp reine julekvelden idag.
Dette er de eneste 2 inndividene som jeg har greid å oppdrive på et år, så denne L mallen begynner å bli utrolig vanskelig åfå tak i.
Så for hvert inndivid jeg greier å skaffe meg, jo nærmere er jeg egg/yngler, håper jeg.
Carl Henriksen
Gratulerer Ken. Skulle ønske det var meg;)

Takk takk.
Ble utrolig glad når jeg fikk beskjeden nå.
Har jo stått på liste hos dahls i over 1 1/2 år.
Fikk beskjed om at de er i kjønnsmoden størrelse også, så er utrolig spent på hvilket kjønn de er.
Disse blir plassert i eget karr inntil vidre, tørr ikke blande de med de jeg har, selv om han sa de var ferdig med karrantene.
Så inntil vidre skal de bo sammen noen L144 ungfisker.
Så nå må jeg få tak i et karr til, slik at jeg har muligheten til å dele gruppen over 3 karr.
Jeg håper jeg står på listen din over potensielle kjøpere av oppdretts-L134 du kommer til å få snart Hehe
mona o
Jeg håper jeg står på listen [I]din[/I] over potensielle kjøpere av oppdretts-L134 du kommer til å få snart ;) Hehe:)

Det gjør du vettu, ynglene kommer de(fordi om jeg har sagt det samme i et års tid nå).
Grattis Ken.
Ikke noe er bedre enn å få tak i fiskene man liker.

Mvh Linda
Hehe grattis Ken, da hadde han jo flere igjen da:P
Plutselig fikk du tak i noen
Den som venter skal få!

Så flott da. Lykke til!
Tom Kristiansen
Hehe grattis Ken, da hadde han jo flere igjen da:P

Han fikke nstor sending i dag også, der var det 2 stk L134.
Har nå satt de inn i karret mitt.
Og det ser ut som det er 2 voksene hunner på rundt 10 cm.
Det kaller jeg flaks, var jo hunner jeg var på jakt etter.
Men fy så dyre disse fantastiske mallene begynner å bli, men verdt hver eneste krone for meg.
hehe ja de begynner å bli dyre ja, så er på tide å yngel her til lands:P
Høres ut som det hjalp at jeg krysset fingrene, Ken! Hehe

Med to nye lekre damer må vel hannene ta til fornuft og kjenne at hormonene og forplantningstrangen bruser! (Skal jeg krysse fingrene for det også?)
mona o
Høres ut som det hjalp at jeg krysset fingrene, Ken! Hehe :) Med to nye lekre damer må vel hannene ta til fornuft og kjenne at hormonene og forplantningstrangen bruser! (Skal jeg krysse fingrene for det også?)

Ja kryss fingren du mona o.
Nå har jeg 11 VF og 4 oppdretts(drettet i Norge), så nå er det på tide at disse hormonene dems begynner å bruse.
De går litt tett nå i de 2 artskarrene, memn iløpet av høsten er det delt over 3 karr.
Nå har jeg krysset!
Litt må du gjøre selv også da; vannbytte nå med surt vann, og en real dose frossentfor, sammen med mine "lucky fingers" krysset, så gjør det susen!

Jeg leste en tysk artikkel en gang, om vannparameterne der L134 finnes i naturen. Har jeg fortalt deg det? Ph på 4,5! Det var surt, ja! Men det er nok ikke så viktig egentlig, det er mange som har drettet dem i ph på rundt 7.
har selv lett etter disse men det er et lite marked for de.
klysser ajt på kjåppen ti ojg mjed tjunga;-P
guttn
har selv lett etter disse men det er et lite marked for de. klysser ajt på kjåppen ti ojg mjed tjunga;-P

Er nok ikke et lite marked for disse, men importørene greier ikke åfå tak i nok fisker.
e få som er i butikkene fra tid til annen, ja disse fiskene kunne som Thor sa(dahls dyrerike), jeg kunne ha solgt disse fiskene 10 ganger jeg.
Folk spørr etter disse mallene omtrent hverdag, så markedet er stort det, men veldig få fisker å få tak i.

Lykke til med å få tak i en fantastisk L malle.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap