Sky ancicstrus

kjøpte for 2 dager siden en nesten voksen ancicstrus på Strømmen zoo. Den er kjempesky og gjemmer seg om dagen og kommer fram når det er mørkt. Vil den fortsette med det eller blir den mindre sky når den blir litt kjent i karet? Kunne tenke meg å sett den i aksjon når lyset står på for den er jo så stilig. noen med erfaring?
Inaktiv bruker
ancistruser er jo vanlighvis nattaktive da, så dem kommer jo såklart frem om natten men etterhvert vil du se han frekke om dagen også, det tar litt tid å venne seg til et nytt sted
Det er som Vegard sier, ancistruser er nattaktive dyr. Men de er gjerne en del framme om dagen også. Det er normalt at de er mye i skjul når de nettopp har flyttet inn i et nytt kar. De aller fleste fisker er sky i begynnelsen når alt er nytt. Men, det skal også nevnes at forskjellige individer innen samme art, gjerne har forskjellig personlighet. Jeg har 8 ancistrus i ett av karene mine, og det er stor forskjell på hvor modige/pinglete de er. Noen er framme hele tiden, andre ser jeg nesten aldri.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap