Kjønnsbestemme l134

Kan dere hjelpe meg med å kjønnsbestemme disse?

Deler opp bildene litt for enkelhets skyld.

Hanne?
Jepp vis disse er store, omtrent ferdig ut vokst, så ville jeg ha tippet det samme som deg.
FDen øverste en hanne og de andre hunner.
Men ikke lett dette så feil kan det være.
Jeg benytter også denne idikasjonen på kjønn

[External Image]

Utstrakte odontoder som går forbi gjellelokket idikerer han. Den på bildet er helt klar en hun. Selv om dette er en hypancistrus så stemmer dette godt på mine peckoltiaer også-
Geir Kristiansen
Jeg benytter også denne idikasjonen på kjønn [IMG]http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13674&tab=3?=4525[/IMG] Utstrakte odontoder som går forbi gjellelokket idikerer han. Den på bildet er helt klar en hun. Selv om dette er en hypancistrus så stemmer dette godt på mine peckoltiaer også-

Så du mener at den som jeg tro er en hann er en hunn? Eller misforstår jeg deg?
Ken Myrseth
Jepp vis disse er store, omtrent ferdig ut vokst, så ville jeg ha tippet det samme som deg. FDen øverste en hanne og de andre hunner. Men ikke lett dette så feil kan det være.

De er nok et sted mellom 6-8 cm. Litt små er de vel, men det var forskjeller på mallene. VF hvis det har noe å si.
Calle
Så du mener at den som jeg tro er en hann er en hunn? Eller misforstår jeg deg?

Nei, jeg tror også den øverste er han og resten hun. Bildet viser kun hvordan jeg benytter odontodene til hjelp ved identifikasjon.
Ok, da er jeg med. Virker som om vi traff ganske bra her da. Er ikke den letteste mallen å kjønnsbestemme dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap