Villedende informasjon om l018!

Inaktiv bruker
Denne annonsen forteller at det er en algespiser! noe den ikke primert er, eller er den det?

Blir ikke lett for kunden å vite hva som er sannhet eller en hvit løgn om visse arters føde slik som denne.

Hva mener dere andre som har god erfaring med denne mallen?
Det er jo ingen annonse, det er en vare i en nettbutikk. Har du tatt opp dette med nettbutikken det gjelder? Sendt dem en email eller noe?
Inaktiv bruker
mona o
Det er jo ingen annonse, det er en vare i en nettbutikk. Har du tatt opp dette med nettbutikken det gjelder? Sendt dem en email eller noe?

Jeg vil kalle dette en annonse så lenge de uthever skriften med rød tekst om NY fisk.

Nei jeg har ikke sendt dem en mail. Så denne teksten da jeg søkte etter noe annet.
kairo
Denne [URLBLOCK1] forteller at det er en algespiser! noe den ikke primert er, eller er den det? Blir ikke lett for kunden å vite hva som er sannhet eller en hvit løgn om visse arters føde slik som denne. Hva mener dere andre som har god erfaring med denne mallen?

Golden Nugget, L018 er en fisk som de fleste har problemer med å få til å vokse og nå kjønnsmoden alder. En av grunnen er at denne fisken er en typisk fisk som lever i raskt strømmen elver, med steinformasjoner og områder uten bunnsediment. Her spiser de på algematten som dannes på steinene og dermed også de de organismer som lever i algematten. Golden nugget har en meget lang tarm som ikke er spesielt godt egnet til å bryte ned proteinrik fôr, men derimot perfekt til nedbrytning av alger.

Nå er denne mallen slik som de fleste andre, at de i naturen utnytter de muligheter som er til protenirikt fôr hvis annledningen er der. Da i form av døde fisk eller dyr eller andre protinrike kilder.Men dette er mere unntak enn regel at dette proteinrike fôret er tilstede.

Derimot i et akvarium med f eks diskus eller andre fisk som spiser proteirik fôr, vil Golden Nugget ha rikelig tilgang på dette. Resultat er ofte en sein vekst eller tidlig død for denne vakre mallen.

Golden Nugget er nok mere en " algespiser" enn det som fremkommer bl a her på fiskebase, slik at nettstedet sin beskrivelse av denne fisken som algespisende malle er nok relativt korrekt.

Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap