- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Afrikansk malle
Afrikansk malle
Hei
Jeg skal straks skaffe meg et akvarium på ca 30 liter hvor jeg skal ha nigerian killi. Holder nå på å lage forskjellige tema på mine akvarier slik at det bare er fisk fra et kontinent i samme kar. Har derfor lyst på en afrikans malle som kan gå sammen med mine killi. Noen som har et forslag til hvilken malle jeg kan bruke?
Jeg skal straks skaffe meg et akvarium på ca 30 liter hvor jeg skal ha nigerian killi. Holder nå på å lage forskjellige tema på mine akvarier slik at det bare er fisk fra et kontinent i samme kar. Har derfor lyst på en afrikans malle som kan gå sammen med mine killi. Noen som har et forslag til hvilken malle jeg kan bruke?
Postet 01.10.08 kl 12:44
Endret: 01.10.08 kl 12:45
Postet 02.10.08 kl 15:50
Postet 02.10.08 kl 15:56
Postet 02.10.08 kl 16:58
Postet 04.10.08 kl 13:07
Skulle du ikke ha killi i dette akvariet da? I et så lite kar som 30 liter er det nok liten vits å stappe ned noen "hai", med mindre du har lyst å fôre den med killiene....
De du snakket med som "anbefalt" deg "Svart hai", vet ikke hva de prater om er jeg redd. Jeg er ganske sikker på at det er den gigantiske paroonhaien de mente.... I butikkene selges den liten og søt, på størrelse med en finger. Den vokser til en diger slamp på "no time". Det er veldig få som vet hvor stor den faktisk blir! Se bare her. Det burde vært forbudt å selge den, fordi den blir så enorm at den ikke egner seg for akvarium.
Glem alle hai-planer. Det finnes ingen små og søte "haier".
I en 30 liter er det ikke plass til flere fisk enn killiene etter min mening.
De du snakket med som "anbefalt" deg "Svart hai", vet ikke hva de prater om er jeg redd. Jeg er ganske sikker på at det er den gigantiske paroonhaien de mente.... I butikkene selges den liten og søt, på størrelse med en finger. Den vokser til en diger slamp på "no time". Det er veldig få som vet hvor stor den faktisk blir! Se bare her. Det burde vært forbudt å selge den, fordi den blir så enorm at den ikke egner seg for akvarium.
Glem alle hai-planer. Det finnes ingen små og søte "haier".
I en 30 liter er det ikke plass til flere fisk enn killiene etter min mening.
Postet 04.10.08 kl 13:34
Endret: 04.10.08 kl 13:40
Hvis det er en "svart hai" du har blitt anbefalt, vil jeg tro det er denne djevelen her. Jeg hadde hvert fall ikke stappet denne i et akvarium på 30 liter
Postet 04.10.08 kl 14:43
Nei, det bar ikke den. Har forresten ikke tenkt å ha noen aktiv malle i karet uansett. Tenkte bare jeg kunne ha en rolig malle sammen med dem til å ta seg av alger og slikt. Virker som det kan være vanskelig å finne en liten søt en fra Afrika da, så jeg får kanskje gå får en ancistrus, så får jeg bare flytte den til et av de større karene når den blir for stor.
Postet 04.10.08 kl 15:02