Ancistrus med rare finner

La merke til at den ene jente ancistrusen min har "frynsete" finner. Eller, de er jo ikke akkurat frynsete heller, men hun har mistet noe av sløret på finnen, så de ser ut som pigger.. Det er kun på halve ryggfinnen og halefinnen. Den andre ancistrusen som går i samme kar har ingen symptomer på det samme. Fisken virker helt normal og har ikke endret adferd i det hele tatt.. Hva har skjedd?

Andre fisker i karet:
- Kobbertetra
- Guppy
- Cory metae
- Skjørtetetra

Ingen av de andre fiskene har mistet finner.
Jeg tror det har vært litt fighthing hunne imellom for og finne det beste gjemmestedet eller hanen har fått lurt henne inn i hula og hun har fått litt juling der. Jeg har 3 hanner og 5 hunner gående sammen i et 250 kar og innimellom ser jeg at en hue har liksom mistet skinnet mellom finne strålene på ryggfinnen men det vokser sammen etter en stund...
Så nå skal jeg hive ned noen flere røtter med litt groper i!!!
Tror ikke det er noe og bry seg om..
kan umulig være slossing mellom to hunner siden hun er dronningen i akvariet (Altså alene), og hannen er på størrelese med... tja.. en guppy..? Han er ikke større enn 4 cm med halen..
Men stoler på deg og satser på at det ikke er noe alvorlig er jo tross alt min første ancistrus, så den er litt spesiell i mine øyne:P og relativt bortskjemt..hehe

Kan ikke være at hun har skrapet borti lavasteinen da? Hun pleier å ligge inni hullet på den, og det er jo utrolig at hun får plass..
Det er nok der hun har skadet seg er jo litt skarpe kanter på en sånn sten!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap