L-malle-basillen

Nå ser det ut til at jeg også er bitt av "L-malle-basillen". Etter noen vellykkede kull med Ancistrus sp. "oppdrettvariant" har jeg lyst på noe mere utfordrende...
Har tenkt å innrede et akvarie kun med svart og hvit innredning og ønsker meg derfor en art som er klart svart og hvit.
Har kikket på diverse L-nummer og ender nok opp med en Hypancistrus-art, men bilder av disse viser både svart/hvite og svart/gule individer (se fx L004, L201 og L316 i fiskebasen).
Er det bildene som gjør dette (med/uten blitz) eller er det så store fargeforskjeller blant individer av samme art ?
Er på utkikk etter en liten L-malle (max10cm) med klart svarte og hvite tegninger (striper eller prikker) og som ikke tømmer lommeboka ved innkjøp av 5 stk.
Noen tips ?

Det er nok ikke bildene sin feil, fisken er bare sånn, men når man holder en fisk over vann, kan det se ut som en annen farge på den, men det er nok ikke uvanlig at den kan ha gulaktig farge på det hvite. Ta også en titt på
L-134.
Kikket litt på L134, der var det tydelig at noen har gul bunnfarge og noen hvit, men betyr det at det er en permanent fargeforskjell mellom individer eller er fargen avhengig av fiskens "sinnsstemning"?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap