Vurderer å selge stor gibbiecebs. hvor mye kan jeg få?

Jeg har en stor Gibbiecebs som nå er vokst til ca. 30cm lang. (Vanskelig å få eksakt mål) Denne må jeg nå selge, da den er vokst ut av akvariet, og den er veldig aktiv. Men lurer på hvor mye jeg kan få for den. Har pratet med dyrebutikker, men de har ikke gibbiecebs på listen sin. Noen som kan hjelpe meg?
Et par hundrelapper skal du være veldig fornøyd med, ettersom dette er fisk som de færeste har plass til når de begynner å nå slike størrelser.
Inaktiv bruker
Trur jeg hadde satset på og gi den bort jeg. Som det sies er det få som har plass til en slikk fisk så, jeg hadde prøvd og gi den bort. Øker nok sjangsene for at den skal få et godt hjem betraktelig
du kan jo legge ut en annonse og be folk komme med bud da
Tror det er en av samme arten som ligger ute på finn.no for 2000.-
Fantasipris spør du meg...
frosken
Tror det er en av samme arten som ligger ute på finn.no for 2000.- :-) Fantasipris spør du meg...

Jeg så den ute på finn ja. Datt nesten av stolen.

Personlig ville jeg satt en pris på fisken. Siden den er 30 cm så kan den ikke komme til hvem som helst. Den bør ha et kar på 540++ liter.
Setter man den gratis kan man oppleve at noen kjøper den og setter den i en f.eks. 150 l fordi de syntes store maller er "dritfine"...
Dette ønsker man jo ikke.

Mvh Linda
W1ke
Denne må jeg nå selge, da den er vokst ut av akvariet, og den er veldig aktiv.

Du er nok ikke den eneste som har dette problemet. Et føre var prinsipp er jo bestandig lurt. Dessverre" spyes" disse store mallen ut fra grossister og akvariebutikker. De er populære fordi de er rimelige og lett å få tak i.
Nye akvarister ser på den som algespiser, ryddefisk osv, og det har de hørt er viktig og riktig å ha i sine nystartede kar.

Marked for for store fisk er meget begrenset. Er du heldig for litt for den, du kan få gitt den bort, eller så er siste utvei å avlive den.

De flste for store akvariefisk ender nok sine dager på en heller tragisk måte, underfôret og i dårlig kondisjon avgår de med en stille død enten ved sykdommer, feilernæringer eller en tvilsom avliving.
Når dagen kommer at jeg skal kvitte meg med gibbien min (og den dagen er svært nære - jeg må bare kvinne meg opp til å ta farvel med den), blir den gitt bort. Det er såpass vanskelig å bli kvitt en så stor (og vanlig) malle, ettersom de færresten har plass til en (jeg kommer til å sette en minimum karstørrelse til den som vil ta imot den). Så, nei, jeg tror ikke du kan sette noen særlig høy pris på den.
Enig med Inger Anne, men en liten pris ville jeg satt. Som jeg sa over så er det veldig mange som vil ha, ha, ha, fordi det er gratis, selvom de aldeles ikke har plassen til det. Det er disse man får luket bort når man setter en liten pris på den.
Når man ser sølvhaier på 30 cm i en 110 l så kan det jo hende noen ville ha en gibbi i en (12 l...hehe) 110 l.

Mvh Linda
W1ke
Har pratet med dyrebutikker, men de har ikke gibbiecebs på listen sin.

Om de sier at de ikke har denne fisken på listene så må de ha midlertidig hukommelsestap eller rett og slett lyve deg rett opp i ansiktet. Jeg har vært innom veldig få dyrebutikker som ikke har slike gående i karene sine, selvfølgelig som små og lettsolgte. Den selges også som rød pleco har jeg sett.

Nå vet jeg ikke hvor ofte du er litt sørover i landet, men på TamLade i Trondheim har de et utstillingskar med litt størrelse på. Du kan jo eventuelt høre om de har mulighet til å ta imot den. Tror neppe du får stort for den da.
TAM Lade tar imot slike ifølge Christer, ja, men ikke forvent noen form for betaling
Akvariet i bergen ble veldig glade da de fikk min gibby. Noe å tenke på for de som bor i nærheten og har en gibby på vei til å vokse ut av karet...
W1ke
Har pratet med dyrebutikker, men de har ikke gibbiecebs på listen sin.

Den selges også under navnet seilfinnepleco.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap