Export forbud på L-134?

Hei ser av en annonse her på Af som sier at det er export forbud på L-134? Er det noen som har noe fakts? eller er det tomme ord for at butikken skal få solgt det dem har? Det har jo flømmet inn med denne malle i det siste!! For vi ser jo prisene på L-046... vil vi få det på L-134 også, vis så er jeg snart på vei til Kløfta for både og handle kar og maller))
Ingen kilder som tilsier eksportforbud på L-134. Sikkert salgstriks fra butikken. Ett dårlig sådan. Det er jo lettere å få tak i denne mallen nå enn for 1 år siden. Det er jo ikke den veien det går hvis det skulle være eksportforbud.
Hmm dette er ny info for meg iallefall, menman skal aldrig si aldrig. Erlend har sikkert et fornuftig svar å komme med om han leser tråden.

Jeg har selv handlet av Amundsen på Kløfta for en månedstid tilbake og virka ikke som det var noe problem å få tak i VF eksemplarer akkurat nå.
Helt enig med deg Frode og grattis meg yngel prata med Arild hehe.
Nei riktig og du fikk jo en billig 1 på aukjonen Tom, du våkna når jeg fikk de 2 første til 150.- pr stk hehehe
Er fornøyd med 7 stykker jeg, for det er jo en meget flott malle som ikke er så j...la sky som L046(disse malle er oppskrytt i mine øyne, da jeg vil ha fisk jeg ser. Buskiz syns du uansett skal handle nytt kar og kjøpe inn flere av denne malla jeg da:P
Buskiz
Nei riktig og du fikk jo en billig 1 på aukjonen Tom, du våkna når jeg fikk de 2 første til 150.- pr stk hehehe

Hehe jeg kom ut fra toalettet og skimta en L134 på skjermen....bare bydde jeg da, Trodde jo auksjonen var over hehe:P

Vi fikk de jo grisebillig hehe
Det er foreløpig ikke eksportforbud på L-134.

Derimot har IBAMA nylig bestemt at det er forbudt å eksportere Hypancistrus spp. Pseudacanthicus spp. (Untatt P. leopardus). I tilegg til innskjerpingene har IBAMA også tatt flere som prøver å eksportere disse artene under falskt navn.

Enn så lenge er alle Baryancistrus spp, Oligancistrus spp, Peckoltia spp og Hypostomus spp lovlige. Alle arter som står på IBAMA sin positivliste fra 2006 er fortsatt lovlige.

Det skal komme en ny positivliste, som kan åpne for flere arter. Mye av den troverdige informasjonen er på portugisisk så det er ikke så enkelt å følge med.

E
Det var godt å høre Erlend, og du får slenge ut info om det om det skulle bli slik
Takk for det Buskiz. 21 smårollinger som svømmer rundt her hjemme.
Frode Bakken
Takk for det Buskiz. 21 smårollinger som svømmer rundt her hjemme:-).

Det vil jeg også ha så grattis.

Har 3 stk som nærmer seg lek alder....og er en som passer på ei hule konstant, men egg har jeg ikke sett hehe
Fikk de endelig til å overleve heldigvis etter 3 kullet på 3 mnd.
Buskiz
Helt enig med deg Frode og grattis meg yngel:-) prata med Arild hehe.

Frode som er så heldig å ha yngel på sine kan jo kanskje håpe på et eksportforbud
Et villig lekspar gir da mange kroner i kassa (21 x 1300,-)

Mvh Arild
Hehe...vanskeligere å få solgt dem også da regner jeg med
Tom Kristiansen
Hehe...vanskeligere å få solgt dem også da regner jeg med;)

I alle fall til kr 1300,- som var nevnt i annonsen
Loomis
[QUOTE=Tom Kristiansen]Hehe...vanskeligere å få solgt dem også da regner jeg med;)

I alle fall til kr 1300,- som var nevnt i annonsen

hehe i hvilken annonse? prøvde å lete den opp, men da må den jo ha blitt sletta:P Men den prisen er jo bare tull.
Sletta. Sikkert fort solgt
Plussmedlem
Ble slettet i samme øyeblikk som denne tråden ble startet den....
Hehe var det snakk om yngel eller?...uannsett en blodpris som ikke ligner grisen, Betalte jo selv 170,- for den lille tassen som jeg kjøpte av Myrheksa på auksjon, dette var riktig nok grisebillig
Jeg er litt lei folk som skal tjene seg søkrik på denne hobbyn!! så jeg nevte ten at jeg hadde startet en tråd..."! Da bleien borte gitt;-# Og de som myrheksa solgte på aksjonen var Kjøpt på aquamanis til 198.- det var fra det første partiet han tok inn.. hun prøvde og selge dem her først for bud over 200... men mener og huske at det da var 6 stk og ikke 5 som gikk på auksjonen.. Og jeg får sikle litt på de 8cm+ i morra da jeg skal om til aquamanis og kjøpe noen reker...
Tilfeldig bekjentskap
© Eirik S. Ekeberg
Reklame for plussmedlemskap