Småhissig l018 (golden nugget)

Inaktiv bruker
Hei.

Jeg Anskaffet meg en ny l018 malle for noen dager siden som er veldig aktiv selv på dagen og den ser ut til å trives godt i akvariet.
Av omtale om fisken står det at den er fredelig, noe den er stort sett hele tiden i mitt akvarie men når fisken blir matet med tabeletter blir denne l018 mallen til dr. jekyl.
Coryene mine blir bryskt avvist hvis de kommer nær og vil prøvesmake og prøver noen av dem å stikke inn i en skiferhule den sporadisk bruker blir de kastet ut.

Er det noen andre her som har lignende erfaring med denne mallen?
Golden Nugget er maller som er sagt skal være territorielle. Hovedsaklig mot egen art, men de kan også være territorielle mot andre sugemaller. Det er mulig at ditt eksemplar er enda litt mer territoriell enn det som er normalt, hvis den går etter coryer også.
Inaktiv bruker
Hei.

Så lenge det ikke er tabelettfor den spiser bryr den seg ikke om noen andre fisker.
Skal prøve å skaffe meg noen flere etter hvert. Håper denne mallen er en hanne siden den av og til vokter denne skiferhulen som en vaktbikkje.
Akkurat nå ligger den på tvers foran inngangen og beveger seg i rykk rundt denne hulen. Er fasinerende å se på. Spesielt også at den ikke er så sky og skvetten som de to andre jeg desverre mistet.

Maller er bare så flotte
Jeg har tre av dem.

Mitt inntrykk er at de er fly forbanna 24/7.
Dessverre en GN en fisk som er meget vanskelig å holde - de lever svært sjelden lenge i akvarium. Selv har jeg bare lyktes med GN-varianten L-177. Den fungerer fint i et discusakvarium.
Mine er L18 og har overlevd i ca to år. De begynner nå å bli litt mindre sky (og desto mer frekke). Men jeg har vel hatt 30-40 prosent frafall på disse ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap