- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Kjønnsmoden ancistrus?
Kjønnsmoden ancistrus?
Postet 18.11.08 kl 18:14
Ifølge min erfaring er Ancistrus rundt 7 - 8 cm før de blir kjønnsmodne.
Barte-tendensene du nå ser hos din, kan tyde på at puberteten er i emning
Hunnene får svært små, korte "pigger" bare langs kjevekanten. Hannene får regelrette "gevir" som vokser opp på neseryggen mot øynene. Hunnene får ingen skjeggvekst på det området, bare langs kjevene.
Tror jeg da, det er iallefall sånn mine alltid har sett ut :p
Barte-tendensene du nå ser hos din, kan tyde på at puberteten er i emning
Hunnene får svært små, korte "pigger" bare langs kjevekanten. Hannene får regelrette "gevir" som vokser opp på neseryggen mot øynene. Hunnene får ingen skjeggvekst på det området, bare langs kjevene.
Tror jeg da, det er iallefall sånn mine alltid har sett ut :p
Postet 18.11.08 kl 18:39
Postet 18.11.08 kl 18:41
Postet 18.11.08 kl 18:42
Postet 18.11.08 kl 18:43
Jeg anbefaler deg forresten å ta en titt på Ancistrus-bildene i fiskebasen her. Det er 23 bilder der, av begge kjønn. HER ser du et bilde av en hann, som tydelig viser hva jeg mener med at "skjegget" på hannene vokser opp på neseryggen opp mot øynene. Sjekk dette bildet... så svære "hjorte-gevir" av noen barter på nesa kan de få
Det gjør det aldri på hunner. Du finner bilder av hunner der også, klikk på linken jeg ga.
Nedenfor er et av mine egne bilder av en Ancistrus-hann med godt skjegg.
Jeg har dessverre ikke noe godt bilde av en hunn liggende på pc'en min, men det finnes i fiskebasen det også.
Dette er en Ancistrus, men ikke vanlig Ancistrus, men en L144
Det gjør det aldri på hunner. Du finner bilder av hunner der også, klikk på linken jeg ga.
Nedenfor er et av mine egne bilder av en Ancistrus-hann med godt skjegg.
Jeg har dessverre ikke noe godt bilde av en hunn liggende på pc'en min, men det finnes i fiskebasen det også.
Dette er en Ancistrus, men ikke vanlig Ancistrus, men en L144
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11069_081118184840_1.jpg)
Postet 18.11.08 kl 18:48
Endret: 18.11.08 kl 18:51
Postet 18.11.08 kl 18:50